Ismét mozgalmas hét áll mögöttünk: alábbi összefoglalónkban összegyűjtöttük a 20. hét legfontosabb, legérdekesebb, legolvasottabb cikkeit a Pénzcentrumról.
Sűrítik a fővárosi közösségi közlekedés járatait a szerdai tapasztalatok alapján, hogy a koronavírus-fertőzések megelőzése érdekében az utasok kellő távolságban lehessenek egymástól a járműveken - közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán. A lépés előzménye, hogy szerdától a fővárosban szombati menetrenden alapuló, de több frekventált vonalon annál sűrűbb közlekedést biztosító új menetrendet vezettek be közlekednek munkanapokon a közösségi közlekedés járatai a koronavírus-járvány miatt csökkent utasszámhoz igazodva.
Karácsony Gergely szerdán azt írta, miközben a buszok, trolik, villamosok és a metrók átlagosan tíz százalék alatti kihasználtsággal futnak, logikus lépés a járatok ritkítása és a gépjárművezetők védelme a járványhelyzet idején. Korábban arra utasította a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy a szombati menetrendhez képest bizonyos járatoknál annál nagyobb járatsűrűséggel álljanak ki - emlékeztetett. A főpolgármester ugyanakkor közölte: szerda reggel azonban érezhető volt, hogy egyes járatokon az egészségügyi ajánlásokhoz képest nagyobb utasszám volt.
- írta Karácsony Gergely. Fürjes Balázs, a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerda reggel jelezték, hogy nem jó a bevezetett szombati menetrend, mert az utasok nem tudnak kellő távolságot tartani egymástól. Fürjes Balázs a Twitteren azt írta, arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy ne a szombati menetrend szerint közlekedjenek a BKK járatai, mert ez rontja a járványhelyzetet.
Vitézy Dávid a Facebookon azt közölte, kérte a fővárosi önkormányzatot és a BKK-t, hogy korrigáljanak és a szombati menetrend helyett sürgősen vezessenek be egy, a járványügyi veszélyhelyzethez igazodó rendkívüli munkanapi menetrendet, amely "a hajnalban kényszerűen bejáró, kórházakban, áruházakban, gyárakban, közüzemi energiaellátást és az alapvető közszolgáltatásokat biztosító munkahelyeken, építőiparban dolgozó emberek számára lehetővé teszik a távolságtartást a járműveken és amellyel a BKK nem járul hozzá a megbetegedések tömegessé válásához".
A BKK közleményt adott ki
A BKK a fővárosi közösségi közlekedésben ma reggel tapasztaltak alapján április 2-től, csütörtöktől gyakoribb járatindulást biztosít számos vonalon. A járatsűrítés célja, hogy egyetlen vonalon se legyen nagyobb a járművek kihasználtsága a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott 30 százaléknál, azaz az utasok tartani tudják a megfelelő távolságot egymástól.
Április 1-jén reggeltől egy szombati menetrenden alapuló, de frekventált vonalakon annál sűrűbb járatindulást biztosító közösségi közlekedési rend lépett életbe a fővárosban. A Budapesti Közlekedési Központ számos dolgozója figyelte a fővárosi közösségi közlekedés kihasználtságát a ma hajnali, reggeli órákban és a közösségi médiában is sok visszajelzést kaptunk a járatok utasszámát illetően. A tapasztalatok alapján már április 2-án, csütörtökön reggeltől sűrítik a járatindulást számos vonalon, kiemelten a hajnali, reggeli órákban a dél-pesti térségben.
Az április 1-jén, szerdán reggel tapasztaltak alapján 16 fővárosi vonalon biztosítunk további járatsűrítést április 2-től. A jelenleg érvényes, szombati menetrenden alapuló, ám frekventált vonalakon annál gyakoribb járatindulást biztosító, korábban bemutatott menetrendet az alábbiak szerint sűrítik:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- Az M3-as metrópótló buszon hajnali 5 óra után gyakrabban indulnak a buszok.
- A 2-es villamos vonalán a H6-os HÉV minden beérkező szerelvényéhez egy többlet villamosindulást biztosítunk.
- A 74-es trolibusz vonalán hajnali 5 óra után 10 percenként indulnak a járművek.
- A 8E járat vonalán reggel 6 órától 10 percenként indulnak a buszok.
- A 20E és a 30-as járat vonalán hajnali 5 órától már sűrűbben, 10 percenként indulnak a buszok.
- A 32-es busz már hajnali 5 órától 10 percenként indul.
- A 44-es buszjárat reggel 6 órától 15 percenként közlekedik.
- Az 54-es és a 68-as vonalon a rövidebb járművek helyett csuklós buszok közlekednek.
- A 97E vonalon már hajnali 5 órától 10 percenként indulnak a járatok.
- A 99-es busz már hajnali 5 órától 10 percenként jár.
- A 151-es busz az iskolaszüneti menetrend szerint jár.
- A metrópótlást segítő 194M vonalon iskolaszüneti menetrend szerint indulnak a buszok.
- A 220-as busz reggel 6 órától 10 percenként közlekedik.
- A 276E vonalán már hajnali 5 órától 10 percenként indulnak a buszok.
Április 2-án, csütörtökön reggel - és természetesen az azt követő napokon - továbbra is kiemelt figyelemmel követik a járatok kihasználtságát, és amelyeik vonalon szükséges, további sűrítéseket vezethetnek be. Felkészülve egy esetleges, a mai reggelhez hasonló esetre már korábban növeltük a város különböző pontjain várakozó tartalék járművek számát, amelyek szükség esetén azonnal forgalomba állíthatók.
A fővárosban utazókat továbbra is kérjük, hogy ne megszokásból közlekedjenek. Utazásukat előzetesen, vagy akár menetközben tervezzék meg a BKK FUTÁR alkalmazással, amely továbbra is valós idejű járatinformációk alapján ajánlja fel az optimális útvonalat úti célunk eléréséhez. A weben a futar.bkk.hu címen, emellett iOS és androidos mobilalkalmazásként is elérhető BKK FUTÁR-ban beállíthatjuk, hogy a leggyorsabb, a legkevesebb átszállást, vagy a legkevesebb sétát igénylő utazási módot ajánlja fel, továbbá MOL Bubival és kerékpározással kombinált utazásokat is képes tervezni.
A járatsűrítés célja, hogy egyetlen vonalon se legyen nagyobb a járművek kihasználtsága a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott 30 százaléknál, azaz az utasok tartani tudják a megfelelő távolságot egymástól. Ez a rövidebb buszok és trolibuszok esetében átlagosan 20, a csuklós buszok és trolibuszok esetében 32, az M2-es metrón 230, az M3-ason 245, az M4-esen 185, a nagykörúti villamoson és a hosszú CAF-okon 108, a rövid CAF-okon, a hannoveri villamosokon, a 2-es, a 47-es és a 49-es vonalon 54, a Tatra típusú villamosokon pedig kocsinként 27 utast jelent.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


