Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak.
A Budapesti Közlekedési Központ 2019-es menetdíjbevétele várhatóan eléri a 67,3 milliárd forintot. Ez 1,4 milliárddal haladja meg a 2018-as értékesítési adatokat. A BKK menetdíjbevételei tehát ez alapján továbbra is emelkedő tendenciát mutatnak. Ismerve azt, hogy a cég díjszabása évek óta változatlan, a növekedés a jegy- és bérletértékesítés növekedéséből származott.
2019-ben az eseti jegyekből származó bevételek nettó 1 milliárd forinttal nőttek egy év alatt:
- összesen 18,9 millió vonaljegyet vásároltak a tömegközlekedők,
- a 450 forintba kerülő helyszínen váltott jegyekből 1,2 milliót,
- az átszállójegyből közel félmilliót,
- a gyűjtőjegyből pedig 2,3 millió tömböt.
A 100E autóbuszon érvényes repülőtéri vonaljegyekből közel 2,5 millió darabot adtak el 2019-ben, mintegy 0,8 millióval többet, mint 2018-ban. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,7 milliárd forintot.
A napijegy típusú termékekből 2019-ben 4,7 milliárd forint bevétel származott, 0,4 milliárddal több, mint 2018-ban. Ezen belül a Budapest 24 órás jegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,4 millió jeggyel és az 1,8 milliárdos bevétellel. Ezt szorosan követi az 1,1 milliárdos forgalmat generáló 3 napos jegy több, mint 0,3 millió eladott darabszámmal. A hetijegy értékesítése érdemben nem változott az előző évhez képest, az ebből származó bevétel megközelítőleg 0,9 milliárd forint.
A természetes személyeknek szóló havi bérlet a BKK legsikeresebb bérlete maradt, havi és félhavi (15 napos) bérletekből pedig közel 4,5 milliót adtak el 2019-ben. Ebből származik az összbevétel fele, mintegy 33,4 milliárd forint - a természetes személyeknek szóló havi bérletek értékesítése részben azért nőtt, mert a helyi bérlet cafeteria-elem adózásának kedvezőtlen változása után egyre kevesebb éves bérletet vásárolnak a munkáltatók. A tanuló bérletek eladása érdemben nem változott, összesen 7,2 milliárd forint bevétel származott ezekből. A nyugdíjas bérletek bevétele (az előző évhez képest közel 20 százalékos, demográfiai okokból és a nyugdíjkorhatár változásából adódó csökkenéssel) 1,2 milliárd forint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- hívta fel a figyelmet a Társaság vezérigazgatója. Dr. Varga Ivett hozzátette: "a bankkártyás tranzakciók aránya az előző évi 42,6 százalékról 46,6 százalékra nőtt, a bankkártyával fizetett jegyek, bérletek értéke pedig az összes vásárláson belül 57,4 százalékról 61,6 százalékra. Az automatákból 2018-ban mintegy 24,4 millió jegyet, bérletet vásároltak, ez a szám 2019-ben 28,3 millióra nőtt. A 2019. június 2-ától használható közlekedési mobiljegyrendszerben az év végéig megközelítőleg 95 ezer vásárlás történt. A BKK célja, hogy hosszú távon kényelmesebbé tegyük ügyfeleink számára a vásárlást, és a korszerű értékesítési csatornák és fizetési módok váljanak általánossá - erősítette meg a vezérigazgató".
MTI Fotó: Máthé Zoltán
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


