Június elejétől szigorúbb szabályok vonatkoznak bizonyos gázpalackok autógáz-kutakon történő töltésére.
A tavalyi év elején megfogalmazott várakozásoknak megfelelően világszinten 4 százalékkal nőtt a turizmus 2019-ben - közölte a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) hétfőn Madridban ismertetett éves jelentésében.
Sandra Carvao, a szervezet piaci információkért és versenyképességért felelős vezetője sajtótájékoztatóján elmondta: nemzetközi szinten az utazók száma 54 millióval nőtt a múlt évben és ezzel elérte a másfél milliárdot.
Az ágazat tíz éve folyamatos növekedésben van - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy üteme csökkent a korábbi évekhez képest, amelyet a Brexit okozta bizonytalanságnak, a brit Thomas Cook utazási iroda csődjének, a különböző geopolitikai és társadalmi feszültségeknek, valamint a világgazdaság lassulásának tulajdonított.
Mint mondta, a turizmus szempontjából 2019-ben a Közel-Kelet volt a leggyorsabban növekvő térség, 8 százalékos eredménye a globális átlag duplája. Átlag feletti 5 százalékos növekedéssel zárta az évet az ázsiai és a csendes-óceáni régió is. Az európai turizmus 4 százalékkal nőtt több mint, 743 millió nemzetközi turistát fogadva, ami a teljes piac 51 százalékát jelenti.
A UNWTO erre az évre "nagyon óvatosan" a tavalyihoz hasonló, 3-4 százalékos növekedési eredményt vár - mondta Sandra Carvao, és kitért az idei tokiói olimpia, illetve a dubai EXPO turizmust érintő várható pozitív hatására. A legnépszerűbb turisztikai úti célok rangsorában a szervezet nem számít jelentős változásra a korábbi évekhez képest, amikor is Franciaország, Spanyolország és az Egyesült Államok voltak a leglátogatottabb országok, de a 2019-es lista véglegesítéséhez még néhány ország adatai hiányoznak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


