A Magyar Utazási Irodák Szövetsége szerint bár kellemetlen a helyzet, a szabályozás stabil, és tömeges csődök nem várhatók.
A tankolás mellett egyre nagyobb a súlya a töltőállomásoknál a nem üzemanyag termékek eladásának, szakértők szerint a meleg italok, szendvicsek és egyéb élelmiszertermékek benzinkutakon történő értékesítése belátható időn belül megközelítheti az üzemanyag-eladásokból származó bevételt.
A Mol-csoport EBITDA-jának már 15,7 százalékát adja a fogyasztói szolgáltatások üzletága és 2018-ban a növekedés dinamikus, az egy évvel korábbi szinthez képest 18 százalékkal nőtt a divízió eredménye (bár ebben nem csak a gyorséttermi szolgáltatások, hanem a Mol Limo autómegosztó is benne van). A bővülés nem csak az értékesítési volumen növekedésének, hanem a termékek növekvő árrésének is köszönhető és a Mol becslései szerint 2030-ra a csoportszintű eredmény harmadáért felelhet az üzletág - áll a Világgazdaság összegzésében, amit a Portfolio szemlézett.
A versenytársak közül a Shell és az OMV nem közölt pontos számokat, de elmondták, hogy a kiskereskedelmi üzletág a teljes forgalom közel 15 százalékát adja. A Molnál a csoportszintű árbevételben jelenleg 70-30 százalék a megoszlása a benzin-és dízelértékesítések bevétele, illetve az egyéb szolgáltatások bevétele között.
Szakértők szerint a meleg italok, szendvicsek és egyéb élelmiszertermékek benzinkutakon történő értékesítése belátható időn belül megközelítheti az üzemanyag-eladásokból származó bevételt. A Shellnél ez globális kitűzött cél is, amit 2025-re terveznek elérni. Az OMV viszont ügy gondolja, hogy az üzletek mérete valószínűleg nem teszi lehetővé, hogy az üzletág forgalma elérje az üzemanyagok értékesítését.
A Mol Csoport több mint 1900 töltőállomásából hét országban összesen 705 benzinkúton van Fresh Corner, amit 2021-ig 1250 darabra bővítenének. Magyarországon 130 egység van. A 189 hazai Shell-kútból 57-et az új shopkoncepció szerint alakítottak át,a 197 OMV-kút közül pedig 114 a VIVA-kávét forgalmazó egységek száma. Spar Express-üzletek pedig 85 helyen vannak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


