A kormány már 2012-ben nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek minősítette a projektet.
250 eurót kaphatnak kártérítésként a Wizz Airtől azok az utasok, akiknek a gépe több mint egy nap késéssel érkezett meg Budapestre Londonból. Azonban ehhez egy hosszadalmasnak tűnő procedúrát kell végigcsinálniuk. Más esetekben is vonakodnak a légitársaságok kárpótolni utasaikat a hasonló esetben, pedig nem adnák fel jogos kárigényüket idő előtt, akkor járna az összeg.
A tegnapi napon éjfél után szállt csak le a ferihegyen a London-Budapest járat, amely menetrend szerint nem tudott elindulni kedden 20:25-kor a Gatwick repülőtérről, mert technikai okokra hivatkozva a járatot törölték, és nem is tudtak minden utast elszállásolni. Ezek után még a szerdai indulást is eltolták.
- mondta el Salamon András ügyvéd, utazásjogi szakértő a 24.hu-nak. Az utasokat 250 euró, azaz 80-81 ezer forint illetné meg ilyen esetben, mivel a London-Budapest távolság 1500 kilométernél kevesebb - ennél nagyobb távolságok esetén pedig 400 euró lenne a kárpótlás összege. Azok pedig, akik lemaradtak valamilyen programról, kiestek a munkából, vagy a hazajutásuk vált problémássá, költségesebbé - tehát ha bármilyen anyagi kár érte őket a csúszás miatt -, még magasabb összegre is igény tarthatnának. A károsultaknak ezért érdemes megőrizniük a számlákat, hogy bizonyítani tudják, mennyi plusz költség terhelte így őket.
- mondta Salamon András. Pedig hasonló esetekben a légitársaságoknak kellene kezdeményezniük a kifizetést, állítja Bolyó Anikó, a Flight Refund kft. ügyvezető igazgatója, viszont erre nem igazán van példa. A tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon kevés társaság látja be, ha hibázott, és kártalanítja magától a pórul járt utasokat. A jogaikat persze ők is megpróbálhatják érvényesíteni, de gyakran már a kapcsolatfelvételnél elakad a folyamat.
Hitelre van szükséged? A Pénzcentrum kalkulátorával könnyen megtalálhatod a legolcsóbb megoldást!
A keddi esetben a Wizz Air is elismerte közleményében, hogy műszaki hiba történt, tehát jár a kártérítés - nem úgy, mint amikor az időjárás teszi lehetetlenné a gép felszállását, vagy vagy amikor a kifutópályán egy kiálló betondarab miatt lyukad ki a gép gumiabroncsa, ahogy a közelmúltben történt. Ha nem születik megegyezés a légitársaság és az utasok között, a kártérítésről a bíróság dönt:
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Salamon András úgy véli, hogy éppen azért nem fizetnek rögtön a légitársaságok, mert a kártalanítási procedúrát, a bírósági folyamatot kevesen csinálják végig. Példaképpen elmondta, hogy:
A szakértő szerint elvileg a légitársaság felajánlhatja, hogy későbbi utazásoknál felhasználható Wizz Air pontokkal kompenzálja utasait, de ezt ők nem kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatnak a pénzbeli kártérítéshez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


