Október 12-től fokozatosan élesedik, de az Európai Unió már régóta tervezte az új határregisztrációs rendszer bevezetését a schengeni övezet külső határain.
Legkésőbb öt-hat éven belül, de az is lehet, hogy már 2021-ben fizetnie kellene annak, aki Budapestre akar behajtani - derült ki a 2030-ig szóló fejlesztési tervekből. A főváros vezetése nem részletezte, hogy miképpen szedné be a tarifát, csak annyit tudni, hogy 3,3 milliárdot szánnak a rendszerre.
A fővárosi dugódíj bevételeivel is számoltak a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervben, amelyet nemrégiben hozott nyilvánosságra a Fővárosi Önkormányzat - vette észre az Index. A tarifa bevezetését 2021 és 2025 között tervezi Budapest vezetése a tervezet szerint, minderre 3,3 milliárd forintot szánnak.
A dugódíj bevezetését már 2015 óta rebesgetik, Tarlós István főpolgármester abban az évben jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére. Első lépcsőben egy Budapest-matricát hoznának be, ennek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne , ahogyan a megyei autópálya-matrica. Ennek ára 5000 forint lenne évente. A javaslat szerint második lépcsőben lehet egy szűkebbre vett, kettes belvárosi zóna jönne, külön díjazással. Ennek határáról egyelőre nem tudni, de korábban Tarlós azt mondta, inkább a városmagot védené.
Érik a komoly fordulat az időjárásban: kiadták a jelzést, ekkor csap le a havazás az egész országban
A legfrissebb előrejelzések szerint a Dunántúlon és az Északi-középhegység térségében várható havas eső.
-
HL: Az öngondoskodás nem végrendelet – így adhat valódi védőhálót a családjának (x)
A legtöbben úgy gondolkodnak az öngondoskodásról, mint megtakarításról vagy jól megírt végrendeletről.








