14 °C Budapest

Hiába a szigorítások, nem engedik el kedvenc autóikat a magyarok

2019. március 2. 10:01

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz. A dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban, derült ki a GKI Zrt. reprezentatív kutatásából, ami a lakossági mellett az üzleti beszerzési szándékokat is feltérképezte.

A GKI Zrt. az egyik nagy hazai importőr kérésére tavaly ősszel végzett reprezentatív felmérést a lakosság és vállalatok körében a dízel autókkal kapcsolatos attitűdökről, illetve a jövőbeli vásárlási tervekről - ismertette Udvardi Attila, a GKI kutatásvezetője.

A lakossági felmérés során 1000 háztartást kérdeztünk meg országosan reprezentatív mintavétellel, míg a vállalatok esetében 1052 vállalatvezető válaszolt kérdéseinkre. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy noha jelenleg is nagyobb az érdeklődés a benzines autók iránt, de egyre többen vásárolnának dízel hajtású autókat. És még nagyobb a bizalom a dízel autók tulajdonosai között, akiknek 87 százaléka nem tervez cserét a dízelekkel kapcsolatos polémia ellenére sem.

A lakossági felmérés adatai alapján a háztartások 9 százaléka tervezi a következő 3 évben gépkocsi vásárlását, vagyis országszerte 373 ezer családnál téma jelenleg az autóvétel. Amennyiben a tervek valósággá válnak, évente 125 ezer adásvételre számíthatunk a piacon, aminek döntő többsége, 77 százaléka várhatóan használt gépjárműve vonatkozik majd, míg újautóhoz a vásárlást tervezők közel negyede, 23 százaléka jut majd.

Ki, és milyen autót vesz?

Nem meglepő, hogy a 350 ezer forintnál nagyobb havi nettó háztartási jövedelemmel rendelkezők körében a legmagasabb a beszerzést tervezők aránya, de a dízeles gépjármű-tulajdonosok körében is az átlagánál többen jelezték a vételi szándékot.

Elsősorban a vidéki városban lakók szeretnének autót vásárolni - közülük 29 százalék újat -, és leginkább a 30-39 év közöttiek. A demográfiai jellemzőket tovább boncolgatva kiderül, hogy az önálló vagy alkalmazott értelmiségiek, köztük leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező, magasan képzett top menedzserek, középvezetők vagy több beosztottal bíró vezetők, és a gazdagabb inaktívok vannak magasabb arányban a leendő autóvásárlók között.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A beszerzési tervekben a benzines autók dominálnak 71százalékkal, azonban a dízel autókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság is pozitív irányba változott: a dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban. Dízel gépjárművet a beszerzést tervező háztartások közel 24 százaléka tervez vásárolni. Jönnek fel az alternatív hajtásúak is, az autóvásárlást tervezők 5 százaléka gondolkodik hibrid és elektromos autóban, jobbára használtautó beszerzés útján.

Más a helyzet a vállalati beszerzések, és azon belüli is a tehergépjármű vásárlás terén. Míg a lakosság többsége a benzin üzemű járműveket részesíti előnyben, addig a vállalati szektor esetében jelentős a dízel dominanciája. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt ezen hajtású járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 150-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői -főként a 150 fő alatti cégek - a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?