Járatcsökkentéssel védenék a járművezetőket a forróságtól

2018. augusztus 1. 18:00

Kánikulai menetrendet, egyfajta "közlekedési sziesztát" vezetne be a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége. A KSZOSZ szerint legalább hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb, de fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők amúgy is nagy leterheltségét, s a baleseti kockázatot.

Hőségriadó idején minden lehetséges csatornán figyelmeztetik az embereket: aki csak teheti, ne keljen útra délelőtt 11 és délután 3 óra között. A kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de ők nem szállhatnak le néhány megálló után, hanem órákon keresztül ülnek a napon átforrósodó panorámaablakok mögötti volánnál, s feszült figyelemmel kell követniük a forgalmat, hiszen egy rossz mozdulat, egy pillanatnyi kihagyás is balesethez vezethet. Ráadásul ilyenkor az utasok is az átlagosnál türelmetlenebbek, kötözködőbbek, s minden indulat a sofőrökön csattan. Borzasztóan kockázatos ilyen körülmények között folyamatosan kint lenni a forgalomban - szögezi le Nemes Gábor. A KSZOSZ elnöke szerint az ilyen hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól.

A fordulók közötti párperces pihenőidő ugyanis éppen csak egy gyors étkezésre, mosdóhasználatra elég, arra semmiképpen sem, hogy a sofőrök kellően felfrissüljenek - érvel az elnök. Nemes szerint a kritikus időszakban ritkítani kellene a járatokat, a jelenleginél jóval hosszabb fizetett pihenőket hagyva a sofőröknek. A hosszabb pihenők azonban nem okozhatnak anyagi kárt a sofőröknek, nem csökkenhet a jövedelmük - szögezi az elnök. Az intézkedéssel egyébként az utasokat is védenék, mert a nagyvárosi forgalomban a hőségtől órák óta szenvedő járművezető figyelme óhatatlanul lankad, s ez akár életveszélyes is lehet.

A szakszervezet által javasolt, egyfajta "közlekedési sziesztát" elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. Igaz a tartós kánikulában a légkondi sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret - teszi hozzá Nemes.

A KSZOSZ hamarosan írásban is felkéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket - a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) -, hogy mielőbb dolgozzanak ki egy kánikulai menetrendet, amely az egyébként szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?