Tíz éve minden év május 11-én A Közlekedési Kultúra Napja Magyarországon a közlekedők egymás iránti tiszteletére hívja fel a figyelmet.
Noha a magyarországi taxisrendelet a legszigorúbb Európában, a hiénák továbbra is jelen vannak a piacon - írja a hvg.hu. A taxik számának folyamatos csökkenésével párhuzamosan nő a várakozási idő. Az egyetlen pozitívum, hogy a környező országokkal összehasonlítva a budapesti taxizás még mindig olcsónak számít.
A budapesti taxik számának csökkenése következtében csúcsidőben már 20-30 percre is megnövekedett a várakozási idő. A színvonal romlása azonban nem csak itt figyelhető meg, az is gond, hogy például a kártyaelfogadást és az egyéb minőségi szolgáltatásokat is egyre kevésbé veszik komolyan a taxisok. Eközben a fuvarozók tüntetni készülnek: azt szeretnék, ha lazítanának a környezetvédelmi előírásokon.
A hiénákat a taxistársaságok előbb-utóbb elküldik, de ők ennek ellenére folytathatják tevékenységüket. Vannak olyan vállalkozók, akik heti 40-50 ezer forintért taxinak levizsgáztatott kocsikat adnak bérbe, így hiába vonják meg egy hiéna rendszám alapján kiadott engedélyét, a rendszert ki tudja játszani. Ugyanakkor a taxisoknak csak 10-15 százaléka próbálkozik az utasok lehúzásával, és ezek nem a nagy társaságokhoz tartozó fuvarozók.
A budapesti taxi egyébként olcsónak számít a környező országok áraival összevetve. Európában csak Bukarestben, Athénban, Szófiában, Rigában, Varsóban, Tallinban, Moszkvában és Isztambulban lehet olcsóbban taxizni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


