Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Míg nyáron leginkább a bulizásról, a koncertekről szólnak a fesztiválok, tavasszal, és különösképp ősszel a gasztronómiáé a főszerep. Szeptemberben országszerte több tucat gasztro-fesztivált rendeznek, amelyek fókuszában leginkább a bor- a pálinka-, vagy a sörkultúra, és a hazai ízek állnak.
A hazai fesztiválkínálat rohamosan bővül: évente 3 ezer fesztivált rendeznek Magyarországon, kora tavasztól, de főleg a nyári hónapokban minden hétvégére jut valamilyen kulturális vagy gasztronómiai rendezvény, amire akár az ország másik végéről vagy más országokból is ellátogatnak.
A fesztiválok az országba irányuló turizmus 10-12 százalékát generálják a Magyar Nemzetgazdasági Minisztérium szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot.
A minőségi gasztronómia lenne a cél
Míg nyáron elsősorban a zenei-kulturális fesztiválokon van hangsúly, tavasszal és főleg ősszel (elsősorban az időjárás miatt korlátozottabb éjszakai működés miatt) a gasztronómiai rendezvények kerülnek fókuszba. Felmérések szerint gasztro-vonalon a legnépszerűbbek Magyarországon a bor-és sörfesztiválok, a pálinkákra fókuszáló rendezvények, az édességfesztiválok, és a tradicionális magyar ételeket kínáló események (kolbászfesztivál, halfesztivál, stb.).
Alapvetően meghatározó egy település életében az, ha regionálisan, vagy országosan ismert gasztrofesztivált képes működtetni évről évre. Azonban csak a legnagyobb fesztiválok érnek el országos népszerűséget, mindössze néhány olyan esemény van, ami más országrészekből, vagy a határon túlról is vonz turistákat. A legtöbb rendezvény regionális közönséget vonz - mondta el a Pénzcentrumnak Hinek Mátyás, a Metropolitan Egyetem Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.
Bár a magyar gasztronómia egyre elismertebb az európai színtéren, és a legjobb magyar éttermeknek egyre nagyobb nemzetközi rajongótábora van, arra még várni kell, hogy egy, a hazai ételek, italok bemutatását célzó rendezvényt tömegesen látogassák külföldről. Ugyanakkor az itthoni közönség kimondottan nyitott ezekre az eseményekre. A fővárosi rendezvények például óriási belső piaccal rendelkeznek. Egy, a Budai Várban megrendezett borfesztivál kiemelt jelentőségű a budapesti programkínálatban, és sok (külföldi) turista is kedvet kap hozzá - véli a szakértő.
Food Truck Show - Kincsem park - szeptember 1-3.
Budapest Borfesztivál - Budavári Palota - szeptember 7-10.
IV. Beer, Burger, Barbecue Fesztivál - Millenáris - szeptember 21-24.
21. Csabai Kolbászfesztivál - Békéscsaba - október 19-22.
Márton Napi Libalakoma - Hajdúszoboszló - november 10-12.
Hinek Mátyás szerint van még növekedési lehetőség ezekben a rendezvényekben, folyamatosan kapcsolódnak be új területek - földrajzilag és tematikában egyaránt. A cél persze az lenne, hogy a látogatók (egy-egy eseményt akár több tízezren is felkeresnek) megismerkedjenek a minőségi gasztronómiával, legyen szó élelmiszerekről vagy mondjuk borokról.
4 nap alatt 45 ezren is megfordulnak a várban
Évek óta az egyik legfontosabb rendezvény a piacon a Budapest Borfesztivál, ami a Spar támogatásával valósul meg. A helyszín, a Budai Vár mindenképp kuriózumnak számít, egyedi környezetet, "díszletet" biztosít a látogatók számára.
Mint a Pénzcentrum Oláh Rita sajtófőnöktől megtudta, a 4 napos rendezvényre idén jó idő esetén legalább 40-45 ezer látogatót várnak - az elmúlt évek számai alapján. Esős években ez a szám általában csökken, de még olyankor is 35 ezer fő keresi fel a fesztivált a hétvégén.
A fesztivált elsősorban azoknak ajánlják, akik szeretik bort, a jó zenét, a fesztiválhangulatot, vagy akik szeretnének megismerkedni a szakma rejtelmeivel, otthonosabban mozogni a borok világában. A rendezvényt leginkább a 30-50 év közötti korosztály látogatja, legalább negyedük külföldi (a környező országok mellett érkeznek Angliából, Németországból, Franciaországból, Olaszországból, sőt, még Japánból is).
A szervezők adatai szerint a látogatók 5-10 ezer forint között költenek a leginkább, és mindig a klasszikus borokból fogy a legtöbb: a száraz vörösekből, száraz fehérekből.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Budapesten és vidéken, disznótortól a lecsókirályig
Merőben más a célközönsége az októberi Disznótoros Kolbászfesztiválnak, ahová 8-10 ezer főt várnak naponta. A szervezők a Pénzcentrumnak elmondták, hogy elsősorban a hagyományőrzést kedvelőknek ajánlják a rendezvényt, a célközönséget leginkább a családok, közép-és időskorúak jelentik. A budapesti fesztivál vendégeinek 5 százaléka külföldi, Szlovákiából érkeznek a legnagyobb számban a disznótoros ételekért és a füstölt kolbászért. A rendezvény nevéhez híven idén is készül különleges programmal, konkrétan 4 órás disznófeldolgozás-bemutatókkal.
Minden gasztrofesztivál példaképe a müncheni Oktoberfest: a legendás, 1810 óta megrendezett sörfesztivál méretei minden képzeletet felülmúlnak. Vannak sátrak, ahol 10 ezer ember is le tud ülni, a látogatók a helyi sörökön kívül olyan német fesztiválételeket is megkóstolhatnak, mint a perec, a sült csülök, vagy a különböző ízesítésű kolbászok. Az idén szeptember 16-a és október 3-a között megrendezett sörünnepre 6 millió látogatót várnak.
Ha jó lesz az idő, 30 ezer ember is kilátogathat az október közepi Kürtőskalács Fesztiválra, amit ezúttal a budapesti Gesztenyés-kertben rendeznek. András Tünde, a rendezvény főszervezője elmondta, hogy célcsoportuk elsősorban a családok, baráti társaságok, de a különleges gasztrokínálat miatt kilátogatnak olyanok is, akiket nem feltétlenül a kürtőskalács vonz, hanem például a faszénen sült ételek. Az átlagos költés becsléseik alapján minimálisan 5-6000 forint fejenként (nemcsak kalácsra, hanem más ételekre, italokra, ajándéktárgyakra költenek ennyit a látogatók).
A főszervező szerint fontosnak tartják, hogy a külföldieknek is megismertessék a tradicionális magyar édességet: nagyon sok külföldi turista látogat el a fesztiválra, sőt néhány német és osztrák programajánló oldal is mindig felteszi a programjai közé és így szervezi az utazási szolgáltatásait is. Külföldi látogatóik többnyire német ajkúak, de jöttek már Portugáliából, most éppen Pakisztánból érdeklődnek, de voltak már lengyelek, szlovákok, dánok és angolok is.
Az őszi programkínálat kisebb szereplője a székesfehérvári Lecsófőző Vigasság, ami egy népszerű lokális esemény, minden évben 5-6 ezren látogatják, idén pedig 7 ezer embert várnak rá. Több száz bográcsban, főzőhelyen főzik a lecsót családok, baráti társaságok, egyesületek, céges csapatok. Az elkészült ételeket egy helyi zsűri bírálja el, az esti eredményhirdetés után megkoronázzák a Lecsókirályt. A szervezők tájékoztatása szerint a látogatók 5 százaléka külföldi, de ez a szám függ a turistaforgalomtól és attól, hogy van-e más nemzetközi esemény a városban. Az biztos, hogy ők is megkóstolhatják a város nagy lecsóját - ebből több száz adagot kínálnak a kilátogatók részére.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.