Informatikai rendszerhiba nehezíti a határátlépést a közúti átkelőknél és a Liszt Ferenc repülőtéren
Mégsem szüntetik meg teljesen a Déli-pályaudvart, a vasúti területek egy részét viszont másként hasznosítják majd. Buszpályaudvar és mélygarázsok is fognak épülni a pályaudvar mai területén - írja az Index.
A pályaudvar személyforgalma megmarad, az üzemi területeken pedig a Testnevelési Egyetem (TE) és a nagyközönség kap csarnokokat, pályákat, a TE bővítésének ugyanis ez lesz az egyik iránya.
- ígérte Gyetvai Árpád, a TE fejlesztésével is foglalkozó miniszteri biztos.
A terület egy eészén az egyetem kap majd itt új épületeket: jégcsarnokot, fedett teniszpályákat, de ide is beengedik a civileket. A vasúttól nyert terület másik részén pedig eleve a nagyközönség kap létesítményeket, extrémsport-pálya, játszótér, futókör és hasonlók szerepelnek a tervekben. A kormányhatározat 2018 és 2022 közé teszi ezeket a beruházásokat, a TE fejlesztésének ez a második fázisa lesz, a nem vasúti területeken már ez előtt bővül az egyetem.
Mégsem számolják fel a pályaudvart
A részletes és végleges tervek még nincsenek kész, a MÁV-ot és az érintett kerületeket is bevonva készülnek, de a Déli személypályaudvari része megmarad, és az ígértek szerint az utasok nem sok változást vesznek majd észre, a vonatok ugyanúgy indulnak, érkeznek majd, mint most. A kormány a tehát úgy néz ki, hogy elállt a pályaudvar felszámolásának ötletétől.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bezárási tervek nyilvánosságra kerülése után sokan elmondták, van olyan megoldás, ami felszabadítja az értékes, belvárosi területeket a ma már nem oda való vasúti funkcióktól, de a vasúti közlekedés is megmarad. A mostani vasúti háttérfunkciókat kell majd kitelepíteni innen: ma főleg az éppen úton nem lévő vonatok tárolásra használják a Márvány utcai autós felüljárón túl lévő rendező pályaudvar vágányait.
A tervek szerint négy vágány maradna meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett. A kormánybiztos szerint a vágányok fölé gyalogos hidakat, rámpákat, lépcsőket terveznek, így a vasút két oldalának gyalogoskapcsolata javul a mai állapotokhoz képest.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


