A május 1-jei hosszú hétvége kiváló alkalom a pihenésre, azonban a szállodai árak gyakran megterhelőek lehetnek.
A Ferenciek terei aluljáró éjszakai lezárásának tapasztalatai alapján más, a közelmúltban felújított aluljáróknál is bevezethetik ezt a rendszert - írja a Magyar Idők.
A lezárás célja a Ferenciek tere esetében a Budapest Közút Zrt. tájékoztatása szerint a közelmúltban felújított aluljáró állagmegóvása, a rongálások, graffitik megelőzése, az önkormányzati vagyon védelme volt. Az itt található metró- és gyalogos-aluljárót - amelyet 2014-ben újítottak fel - szeptember 20-tól, a metró üzemidejének zárásától a reggeli üzemidő kezdetéig minden nap lezárják.
A lezárást a teret és az aluljárót felújító V. kerület polgármestere kezdeményezte a főpolgármesternél, mivel a terület a főváros tulajdona. A lezárás nem eredményez forgalmi fennakadást, mivel a Kossuth Lajos utcán közlekedési lámpás gyalogátkelőhelyen a felszínen is biztosított a gyalogos közlekedés, vagyis az aluljáróra csak a metró üzemidejében van szükség.
Mint a lap írta, az intézkedés meghozta a hatását, a Ferenciek terei aluljáró napközben rendezett képet mutat, nem terjeng ürülékszag a levegőben, nem borítják gyanús foltok a padlót.
Az elmúlt években a gyalogos-aluljáróval és metrókijárattal rendelkező köztereket már mind úgy alakították ki, hogy van akadálymentesített, alternatív felszíni átkelési lehetőség is a téren átfutó közutakon, villamospályán. Ilyen a 4-es metró összes megállója, ahol felszíni átkelési pontok is vannak a téren. Várhatóan 2019 végére vagy 2020 tavaszára újítják fel a 3-as metró vonalán valamennyi aluljárót.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


