Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása.
A turizmus kilátásai kedvezőek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint, de a tartós növekedéshez a versenyképesség javítására, egyebek között jelentős, a szobakiadásra is kiterjedő áfacsökkentésre van szükség.
A szövetség legfrissebb, a 2000 és 2015 közötti időszak szállodai és turisztikai trendjeit bemutató elemzésében kiemeli: 2015-ben a turizmus 9,4 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, a közvetlenül foglalkoztatottak száma 338 ezer volt tavaly. Az ágazat devizabevételei 4,81 milliárd eurót tettek ki, ami 8,9 százalékkal nagyobb a 2014. évinél.
Az MSZÉSZ előrejelzése szerint 2016-ban, a 2015-ben elért rekorderedmények után, a forgalom további, bár az előző évinél kisebb ütemű növekedése várható, a belföldi kereslet tovább nő, és a szomszédos országokból, Csehországból, Szlovákiából és Romániából, illetve Lengyelországból, egyre többen látogatják a vidéki gyógy- és üdülőhelyeket.
Az MSZÉSZ az áfakulcsok csökkentésében továbbra is a 2014-ben a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tanulmányában megfogalmazott gazdaságpolitikai modellt tartja megoldásnak.
Ez utóbbit kizárólag nemzetközi marketing célokra lehetne felhasználni, amivel a beutazó forgalom növekedését lehetne elérni. A szövetség álláspontja szerint így az áfa-csökkentése ellenére sem esnének vissza a költségvetés bevételei, a szállodák jövedelmezőségi pozíciója pedig jelentősen javulna.
Az elemzés szerint 2000-2015 között a szállodák kapacitása 41 százalékkal, 60 ezer 297 szobára nőtt, kihasználtságuk 2,3 százalék ponttal, 53,9 százalékra emelkedett. A belföldi vendégéjszakák 114 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák 45 százalékkal nőttek. A belföldi-külföldi vendégéjszakák 2015-re kialakult 45-55 százalékos aránya egészséges megoszlás a szervezet szerint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A beutazó turizmus szerkezete is jelentősen változott 15 év alatt: Németország megtartotta helyét, mint legfontosabb küldő ország. Dinamikus, 168 százalékos növekedés volt az Egyesült Királyságból, 55 százalékos Olaszországból, 30 százalékos Ausztriából, 38 százalékos az Amerikai Egyesült Államokból. A bővülés 840 százalékos Csehországból, 315 százalékos Oroszországból, 172 százalékos Lengyelországból, 330 százalékos Romániából, 114 százalékos Franciaországból és 50 százalékos Izraelből, közben Japán 28 százalékos csökkenést mutat.
A vizsgált időszakban a külföldi vendégéjszakák száma a szállodákban 45 százalékkal, a közösségi szálláshelyeken 716 százalékkal, a magánszállásokon 741 százalékkal nőtt. A közösségi szálláshelyek és magánszállások külföldi vendégéjszakái már elérik a szállodai vendégéjszakák 21 százalékát, ami jelentős váltás.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.