A cseh, szlovák, román, lengyel és spanyol fiatalok sokkal inkább terveznek külföldre utazni idén, mint a magyarok.
A turizmus kilátásai kedvezőek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint, de a tartós növekedéshez a versenyképesség javítására, egyebek között jelentős, a szobakiadásra is kiterjedő áfacsökkentésre van szükség.
A szövetség legfrissebb, a 2000 és 2015 közötti időszak szállodai és turisztikai trendjeit bemutató elemzésében kiemeli: 2015-ben a turizmus 9,4 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, a közvetlenül foglalkoztatottak száma 338 ezer volt tavaly. Az ágazat devizabevételei 4,81 milliárd eurót tettek ki, ami 8,9 százalékkal nagyobb a 2014. évinél.
Az MSZÉSZ előrejelzése szerint 2016-ban, a 2015-ben elért rekorderedmények után, a forgalom további, bár az előző évinél kisebb ütemű növekedése várható, a belföldi kereslet tovább nő, és a szomszédos országokból, Csehországból, Szlovákiából és Romániából, illetve Lengyelországból, egyre többen látogatják a vidéki gyógy- és üdülőhelyeket.
Az MSZÉSZ az áfakulcsok csökkentésében továbbra is a 2014-ben a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tanulmányában megfogalmazott gazdaságpolitikai modellt tartja megoldásnak.
Ez utóbbit kizárólag nemzetközi marketing célokra lehetne felhasználni, amivel a beutazó forgalom növekedését lehetne elérni. A szövetség álláspontja szerint így az áfa-csökkentése ellenére sem esnének vissza a költségvetés bevételei, a szállodák jövedelmezőségi pozíciója pedig jelentősen javulna.
Az elemzés szerint 2000-2015 között a szállodák kapacitása 41 százalékkal, 60 ezer 297 szobára nőtt, kihasználtságuk 2,3 százalék ponttal, 53,9 százalékra emelkedett. A belföldi vendégéjszakák 114 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák 45 százalékkal nőttek. A belföldi-külföldi vendégéjszakák 2015-re kialakult 45-55 százalékos aránya egészséges megoszlás a szervezet szerint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A beutazó turizmus szerkezete is jelentősen változott 15 év alatt: Németország megtartotta helyét, mint legfontosabb küldő ország. Dinamikus, 168 százalékos növekedés volt az Egyesült Királyságból, 55 százalékos Olaszországból, 30 százalékos Ausztriából, 38 százalékos az Amerikai Egyesült Államokból. A bővülés 840 százalékos Csehországból, 315 százalékos Oroszországból, 172 százalékos Lengyelországból, 330 százalékos Romániából, 114 százalékos Franciaországból és 50 százalékos Izraelből, közben Japán 28 százalékos csökkenést mutat.
A vizsgált időszakban a külföldi vendégéjszakák száma a szállodákban 45 százalékkal, a közösségi szálláshelyeken 716 százalékkal, a magánszállásokon 741 százalékkal nőtt. A közösségi szálláshelyek és magánszállások külföldi vendégéjszakái már elérik a szállodai vendégéjszakák 21 százalékát, ami jelentős váltás.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


