Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Érdekes tendenciák figyelhetők meg utazási szokásainkkal kapcsolatban. Ami nem változott, hogy nyáron szeretünk utazni, és az akciós utakat keressük, ugyanakkor kis hangsúlyeltolódások mutatkoznak az utazási típusok és a kedvelt célpontok körében. Mutatjuk, milyen irányba.
A Balla Utazás nemrég kérdőíves felmérést végzett meglévő ügyfelei között. A cél az volt, hogy jobban megismerjék az igényeket, hogy így a legjobb, személyre szabott ajánlatokat tudják számukra összeállítani. Ennek eredményeként azonban sok olyan érdekesség is kiderült az emberek utazási szokásairól, az utazási trendek változásairól, melyek nem csak az utazási iroda számára lehetnek fontosak, hanem a szélesebb közönséget is érdekelhetik. Ezért döntöttek az eredmények bemutatása mellett.
A májusban közzétett kérdőívet közel ezer fő töltötte ki, és jellemző volt az ügyfelek aktivitására, hogy ezt a számot pár nap alatt érték el. Ennek oka elsősorban persze az lehet, hogy egyszerű, gyorsan kitölthető kérdőív összeállítására törekedtek. A visszajelzések alapján összességében elmondható, hogy a magyarországi tendenciák náluk is visszaköszönnek, de egy-két sajátos dologra is fény derült.
Erősödő aktív turizmus
Arra a kérdésre, hogy “Milyen típusú utazások érdeklik?" az ügyfelek közel 30 százaléka az üdülést jelölte meg. Ez annak fényében nem különösebben meglepő, hogy az átlag magyar ember a vízparti, klasszikus üdülést részesíti előnyben nyaranta. Ugyanakkor, az már érdekesebb volt, hogy a városlátogatások aránya elérte a 20 százalékot, míg a körutazások iránt érdeklődők aránya 10 százalék felett alakult, ami az erősödő aktív turizmus felé mutat. Ez a két utazási forma gyakorlatilag az üdüléssel azonos arányt ért el, ami a Balla Utazás számára azt jelenti, hogy ezen a területen érdemes tovább bővíteni a kínálatukat.
A belföldi utazást választók szintén közel 20 százalékos arányt értek el a felmérésben, ami csak megerősíti azon eddigi tapasztalatokat, hogy évek óta erősödik a belföldi turizmus vonzereje. A Balla Utazásnál is ez az általános tendencia köszön vissza, és nem véletlen, hogy éppen ezért választottak olyan partnereket, akiknek széles a belföldi kínálata, miközben persze az iroda saját belföldi szerződésekkel is rendelkezik.
Hajóutak és a sportutazások
Amit még fontos kiemelni, hogy a hajóutak és az egzotikus utazások aránya csaknem megegyezik: 7-7 százalék körül alakult a vizsgálatban. Az utazási iroda szerint a hajóutak iránt egyre nagyobb az igény, így erre készültek is, kínálatukban gyakorlatilag az összes nagy hajótársaság ajánlatai megtalálhatók.
Emellett megemlítik még a sportutazást is, ami egyelőre ugyan még alacsony érdeklődést mutat, de már most sem elhanyagolható mértékű, és úgy vélik, hogy komoly lehetőségek rejlenek benne.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az akciókat keressük
A “Mikor szokott utazni?" kérdés kapcsán kiderült, hogy a magyarok számára továbbra is egyértelműen a nyár a favorit: 35 százalékkal vezet, majd követi az ősz 18 százalékkal, illetve a tavasz 14 százalékkal. A téli utazások iránt csupán utasaik 6 százaléka érdeklődött, vagyis elmondható, hogy ez a legkevésbé kedvelt időszak az utazásra.
Vizsgálatukból az is kiderül, hogy markáns részarányt képviselnek az időpontfüggetlen, “akció-vezérelt" utazások (11 százalékot értek el). Ez talán nem is meglepő, hiszen az iparágban tevékenykedők számára már eddig is ismert volt, hogy a magyar utazók jó része rendkívül árérzékeny, és ebből adódóan döntéseiknél az ár áll az első helyen. Természetesen erre az igényre is felkészültek, hiszen az akciókról hírleveleikben tájékoztatják a feliratkozókat, heti rendszerességgel.
A terrorveszély miatt kiestek a korábbi kedvelt célpontok
Végül, arról is ejtsünk pár szót, hogy mely országokat preferálják az utasok, hiszen erre is rákérdeztek az utazási irodánál. Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az olyan, korábban kedvelt, de mára terrorveszély miatt kockázatossá váló országok, mint Törökország és Egyiptom népszerűsége visszaesett.
Ugyanakkor határozott erősödést látnak Horvátország, Olaszország, Bulgária, és nem utolsósorban a belföldi utazások esetében. Idén nem csak a nemzetközi hatások, hanem a labdarugó Európa Bajnokság és az olimpia is erősen befolyásolja az utazási hajlandóságot, de mint mondják, ettől függetlenül is igyekeznek utasaik elvárásait az igényeiknek megfelelően, maximálisan kiszolgálni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.