15 °C Budapest

Ennyi pénzt szór el egy átlag magyar fiatal a Szigeten

2015. augusztus 10. 17:31

Tízből kilenc fiatal már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen. Leginkább a külföldi fellépők neve vonzza őket, de az árakra is odafigyelnek - derül ki egy fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből.

A Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérése szerint egy átlagos évben a fiatalok harmada 20 és 50 ezer forint, 28 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint között költ a fesztiválokon. A 100 ezer forint feletti értéket 14 százalék, a 200 ezer forint feletti számot 3 százalék költségvetése éri el. A helyszínen legtöbben napi 2 és 5 ezer forint között, vagy 5 és 10 ezer forint közötti összeggel számolnak.

Érdekesség, hogy a megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (12%) vagy családtagok támogatásából (10%) buliznak. 5 százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, 16 százalékuk pedig egész évben erre tesz félre.

A készpénzmentes fizetést sokan megkedvelték az elmúlt években, többen kiemelték, hogy örülnek, ha így fizethetnek a fesztiválokon. Minden második válaszadó a mobilját használná a fizetéshez, ha erre lenne egyszerű lehetőség. A válaszadók 56 százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a Pay Pass kártya 36 százalékkal, míg 32 százalék még mindig él a készpénzes fizetés lehetőségével, ha az lehetséges.

A Sziget mindent visz

Tízből kilenc válaszadó már járt zenei fesztiválon, ugyanígy 91 százalék idén már kilátogatott, vagy tervezi, hogy nyár végéig ott lesz valamelyik nagyobb eseményen. Arra a kérdésre, hogy idén melyik fesztiválon volt, illetve tervezi, hogy kimegy, 66 százalék jelölte meg a Szigetet, így elmondható, hogy hazai viszonylatban még mindig ez a fesztivál a legnépszerűbb. A látogatók több mint fele az egész fesztiválon részt vesz, de csak 34 százalék sátorozik a fesztivál helyszínén, a többség valamilyen közelben lévő szálláson alszik.

Spontán ismertségben is magasan a Sziget és a VOLT Fesztivál vezetnek (85%) az internetezők körében, ezt követi a Balaton Sound (63%) és kicsit lemaradva az EFOTT, a Fishing on Orfű, a B My Lake, a SZIN, a Hegyalja és a Fezen fesztiválok (10-20%). Ezt az adatot támasztja alá az is, hogy a válaszadók hol jártak már korábban: 59 százalékuk volt a Szigeten, 58 százalékuk a Volt Fesztiválon és 46 százalék járt már a Balaton Soundon is. A nagyokat az EFOTT (26%), a Strand Fesztivál (24%), a Művészetek Völgye (18%) és a SZIN (13%) követi.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A válaszadók leginkább az interneten (63%), vagy jegyirodában (53%) vásárolnak belépőjegyet, a helyszínen való sorbaállást csupán 16 százalékuk jelölte meg lehetséges opcióként, úgy hogy több válasz volt lehetséges. Eközben folyamatosan nő a mobilos jegyvásárlások aránya, ahol a kényelmes bejutás mellett az ár is fontos szempont lehet: a Simple alkalmazással a Szigetre akár az aznapi jegyet is kedvezményes, early bird áron vehetik meg a látogatók.

Szabadság és változatosság

A fesztiválozók egy ilyen eseményben leginkább a szabadság és a hétköznapokból való kiszakadás érzését szeretik, illetve értékelik ha változatos és sokoldalú a programválaszték. A jó szervezésért nagyon hálásak és nyitottak az újdonságokra.

Egy fesztivál kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy milyen külföldi zenekarok lépnek fel (83%), ezt követi az esemény hangulata (59%) és hogy jönnek-e a barátok (52%). Tízből négy válaszadónak fontos szempont a jegyár, a helyszín és a hazai fellépők nevei.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 13. kedd
Szervác, Imola
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?