Budapesten az utak hókásásak, csúszósak, a havas útviszonyok miatt több BKK-járat nem, vagy terelve közlekedik.
Tízből kilenc fiatal már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen. Leginkább a külföldi fellépők neve vonzza őket, de az árakra is odafigyelnek - derül ki egy fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből.
A Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérése szerint egy átlagos évben a fiatalok harmada 20 és 50 ezer forint, 28 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint között költ a fesztiválokon. A 100 ezer forint feletti értéket 14 százalék, a 200 ezer forint feletti számot 3 százalék költségvetése éri el. A helyszínen legtöbben napi 2 és 5 ezer forint között, vagy 5 és 10 ezer forint közötti összeggel számolnak.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (12%) vagy családtagok támogatásából (10%) buliznak. 5 százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, 16 százalékuk pedig egész évben erre tesz félre.
A készpénzmentes fizetést sokan megkedvelték az elmúlt években, többen kiemelték, hogy örülnek, ha így fizethetnek a fesztiválokon. Minden második válaszadó a mobilját használná a fizetéshez, ha erre lenne egyszerű lehetőség. A válaszadók 56 százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a Pay Pass kártya 36 százalékkal, míg 32 százalék még mindig él a készpénzes fizetés lehetőségével, ha az lehetséges.
A Sziget mindent visz
Tízből kilenc válaszadó már járt zenei fesztiválon, ugyanígy 91 százalék idén már kilátogatott, vagy tervezi, hogy nyár végéig ott lesz valamelyik nagyobb eseményen. Arra a kérdésre, hogy idén melyik fesztiválon volt, illetve tervezi, hogy kimegy, 66 százalék jelölte meg a Szigetet, így elmondható, hogy hazai viszonylatban még mindig ez a fesztivál a legnépszerűbb. A látogatók több mint fele az egész fesztiválon részt vesz, de csak 34 százalék sátorozik a fesztivál helyszínén, a többség valamilyen közelben lévő szálláson alszik.
Spontán ismertségben is magasan a Sziget és a VOLT Fesztivál vezetnek (85%) az internetezők körében, ezt követi a Balaton Sound (63%) és kicsit lemaradva az EFOTT, a Fishing on Orfű, a B My Lake, a SZIN, a Hegyalja és a Fezen fesztiválok (10-20%). Ezt az adatot támasztja alá az is, hogy a válaszadók hol jártak már korábban: 59 százalékuk volt a Szigeten, 58 százalékuk a Volt Fesztiválon és 46 százalék járt már a Balaton Soundon is. A nagyokat az EFOTT (26%), a Strand Fesztivál (24%), a Művészetek Völgye (18%) és a SZIN (13%) követi.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A válaszadók leginkább az interneten (63%), vagy jegyirodában (53%) vásárolnak belépőjegyet, a helyszínen való sorbaállást csupán 16 százalékuk jelölte meg lehetséges opcióként, úgy hogy több válasz volt lehetséges. Eközben folyamatosan nő a mobilos jegyvásárlások aránya, ahol a kényelmes bejutás mellett az ár is fontos szempont lehet: a Simple alkalmazással a Szigetre akár az aznapi jegyet is kedvezményes, early bird áron vehetik meg a látogatók.
Szabadság és változatosság
A fesztiválozók egy ilyen eseményben leginkább a szabadság és a hétköznapokból való kiszakadás érzését szeretik, illetve értékelik ha változatos és sokoldalú a programválaszték. A jó szervezésért nagyon hálásak és nyitottak az újdonságokra.
Egy fesztivál kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy milyen külföldi zenekarok lépnek fel (83%), ezt követi az esemény hangulata (59%) és hogy jönnek-e a barátok (52%). Tízből négy válaszadónak fontos szempont a jegyár, a helyszín és a hazai fellépők nevei.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.