A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó munkák miatt július 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon közlekedik.
Információink szerint a június eleji belső teszten 50-80 százalékos működési arányt produkált a Bubi rendszer, ezért tovább csúszik a fővárosi bérbiciklis átadás. A BKK kilátásba helyezte a szerződés felmondását a rendszert szállító T-Systemsszel és a Csepel kerékpárgyárral. A T-Systemsszel szembeni kötbérigény értesüléseink szerint már túllépte a százmillió forintot.
A BKK a budapesti bérbiciklirendszer, a Bubi üzemeltetéséről szóló szerződés felmondását fontolgatja, értesült az Index. A főváros közlekedési cégénél az váltott ki ilyen reakciót, hogy a legutóbbi, május 30. és június 2. közötti belső tesztelésen a bérbringarendszer kompletten megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan.
Ezért a rendszer átadása júliusra csúszik, ha pedig addigra sem működik, a BKK - a főváros korábbi Alstom-döntéséhez hasonlóan - felmondhatja a szerződést. (Ebben az esetben a T-Systems és a Csepel nyakán maradnak a legyártott terminálok és kerékpárok, valamint fizethetnek még egy csomó pénzt.) Addig is a BKK szorgosan kötbérezi a T-Systemst: a kötbérigény már meghaladja a 100 millió forintot.
A T-Systems május 30-án adta át a Bubit belső tesztelésre a projektvezetésnek. Eleve rosszul indult, hogy a 74 állomásból különböző okok miatt csak 67-et tudtak tesztelni, összesen 650 kerékpárral. A teszt siralmasan zárult: a fedélzeti számítógépen keresztül a telefonszám és a PIN-kód megadásával az esetek 82, Bubi-kártyával pedig csak 72 százalékában sikerült kölcsönözni.
A fedélzeti számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a Várjon felirat, és nem történt semmi. "Előfordult, hogy a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám és PIN-kód megadása vagy kártya használata nélkül kioldott a kerékpár a dokkolóból, és bárki vihette, amerre akarta".
Parkolni PIN-kóddal 63 százalékban, Bubi-kártyával 54 százalékban sikerült. A parkolási funkció esetlegesen, kiszámíthatatlanul működött. Előfordult, hogy nem nyílt ki a lakat, vagy lemerült közben a fedélzeti számítógép. A vészleadási funkció tesztje 51-66 százalékos eredményességet mutatott. Kipróbálták a kölcsönzést terminálon keresztül is: PIN-kóddal 73 százalékban, Bubi-kártyával 64 százalékban jött össze (a terminál többször lefagyott, nem reagált, vagy a zár nem oldott ki a kerékpárnál).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A T-Systems egy hete közleményben kért türelmet a rendszer csúszása miatt. A Mol-Bubi projekt megvalósítását a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. konzorciuma nyerte el 2013 nyarán. A rendszer központi részét jelentő, a kölcsönzés menetét felügyelő szoftver, valamint a kapcsolódó hardverelemek szállítását és az ehhez kapcsolódó rendszerintegrációs feladatokat a német Nextbike GmbH végzi a konzorcium alvállalkozójaként.
A Nextbike által kínált rendszer a világ számos városában működik, ám a Budapesten megvalósított rendszer a már meglévő megoldásoknál is bonyolultabb. A rendszer egyes elemei (így a fedélzeti számítógép, az érintőképernyős terminál, a mobiltelefonos kölcsönzés, a speciális parkolási, vészleadási funkciók stb.) már több, különböző városban működnek, de az összes elemet együttesen először Budapesten rakták bele egy rendszerbe. A T-Systems szerint a kapcsolódó integrációs feladatok a rendszer megvalósítása szempontjából az eredeti terveknél több időt vesznek igénybe.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


