Mikor fognak működni a kijelzők a budapesti megállókban?

MTI2013. október 3. 11:01

Szeptember végéig 1543 buszon és 141 trolibuszon fejeződött be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Futár utastájékoztató rendszerének telepítése, a köztéri kijelzők próbaüzeme több helyen a hetekben kezdődik el.

A BKK az MTI megkeresésére közölte: jelenleg a villamosokat szerelik fel fedélzeti számítógéppel, viszonylatjelzőkkel és állomásjelző berendezésekkel. Az ütemtervhez képest az alvállalkozó jelentős késésben van műszaki okok miatt. Ennek oka, hogy több 30-40 éves villamoson nehéz összeilleszteni a régi és az új technológiát. Emellett korábban a hosszadalmasabb hatósági engedélyezés is hátráltatta a felszerelést. A BKK 612 járműre szerel fel kijelzőket.

A korábban beszerzett használt buszok tesztjei közben kiderült, hogy az azokban lévő rendszerek hosszú távú tartós üzemelésre nem alkalmasak műszaki hibák miatt, ezért a szóló Volvókban, az O530-as Mercedes Citarókban ki kell cserélni a kijelzőket, erre már kiírták a kiegészítő közbeszerzést.

A BKK megszüntette azt a korábbi hibajelenséget, amely a hangos utastájékoztatásban volt észlelhető, és már a végállomásra való figyelmeztetés is hallható.

Az utcai kijelzők próbaüzeme egy helyen már elkezdődött, a következő két hétben több ponton is megkezdik a tájékoztató táblák próbaüzemét. A Synergon novemberre készül el a teljes rendszerrel, a közeljövőben egy mindenki által letölthető mobiltelefonos alkalmazás kiadásával fejlesztik tovább, erre már megtörténtek az előkészületek. További lépésként a 2014-ben életbe lépő új elektronikus jegyrendszerhez is illeszteni szeretnék a Futárt, illetve integrálni szeretnék a mostani projektből anyagi okokból kimaradt metrókat és HÉV-eket is bevonnák az utastájékoztatási rendszerbe.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy négymilliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból.

Címkék:
utazás, bkk, bkv, forgalomirányítás,