A Magyar Utazási Irodák Szövetsége szerint bár kellemetlen a helyzet, a szabályozás stabil, és tömeges csődök nem várhatók.
Megkezdődhet a "Bubi", azaz a fővárosi közbringa-rendszer tényleges megvalósítása, miután eredményesen lezárult a kialakításra és üzemeltetésre a BKK által kiírt közbeszerzési eljárás.
A vállalkozói szerződést ma írták alá a nyertes konzorcium tagjai, Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, Paróczai Iván, a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. igazgatósági tagja és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Az ünnepélyes aláírásra dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jelenlétében került sor.
A Bubi a Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési projektje, amely 85 százalékban az Új Széchenyi Terv európai uniós forrásaiból, 15 százalékban a Fővárosi Önkormányzat költségvetési támogatásából valósul meg. A projekt megvalósításával és a rendszer üzemeltetésének megszervezésével a Főváros a Budapesti Közlekedési Központot bízta meg. A nyertes T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. alkotta konzorcium feladata lesz a rendszer kiépítése mellett annak üzemeltetése is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben.
bubi nagyobb térképen való megjelenítése
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ a Bubi bevezetésével Budapest belső városrészében egy - más nagyvárosokban már ismert - kerékpáros közösségi közlekedési rendszer meghonosítását tűzte ki célul. A jövő év tavaszára kiépülő "közbringa-rendszer" bárki számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, a bicikliket bármely állomáson fel lehet venni és bármely másik állomáson le lehet majd tenni a használat után. A Bubi kiváló közlekedési alternatíva mindazok számára, akik valamilyen okból nem akarják, illetve nem tudják használni saját kerékpárjukat, esetleg nem rendelkeznek kerékpárral, vagy éppen a Budapestre ingázók széles táborához tartoznak.
A pályázaton nyertes konzorcium által szállítandó rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férjenek hozzá a Bubi-kerékpárokhoz, és használat után azokat tetszőleges állomáson helyezhessék vissza. A 75 gyűjtőállomás helyét a BKK már korábban, a budapestiek és a Magyar Kerékpárosklub véleményének figyelembe vételével 2012-ben véglegesítette. Az állomáshálózat a Margitsziget - Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar közötti tengely mentén lesz elérhető, a belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként találhatók gyűjtőállomások.
A konzorciumi tagok közötti munkamegosztás szerint a kerékpárok Magyarországon készülnek, azokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja le. A T-Systems Magyarország Zrt végzi a rendszerintegrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH. szállítja.
A közbringa-rendszer
Az első ütem több mint ezer - Csepel márkájú, hazai gyártmányú - biciklijénél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, amihez olyan extra biztonsági megoldások járulnak, mint a teljesen zárt fékrendszer vagy a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. A kerékpárosok biztonsága mellett a tervezők gondoltak a biciklik biztonságára is: minden Csepel kerékpár rendelkezik a lopásvédelem érdekében GPS modullal, így az egyes bringák sorsa könnyedén nyomon követhető.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Bubi a konzorciumi tagok közös fejlesztésének eredményeként látványos, innovatív megoldásokat is tartalmaz, mint például az állomások megújuló energiával, napelemmel történő működtetése, vagy a nagyméretű érintőkijelzővel felszerelt terminálok.
Az üzemeltetés során az egyes pontok közötti kerékpárszállítás környezetkímélő módon, nagyrészt speciális elektromos kerékpárokkal történik majd, és ugyanezen szállítóeszközöket használnak a szerelők is a helyszíni javításokhoz való eljutásuk során is. Az üzemeltetési feladatok ellátásában a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. által kifejlesztett, különleges "stringbike" kerékpárok elektromos rásegítésű változatai is szerepet kapnak majd.
A pályázatban, illetve a szerződésben szerepel további 2000, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben a szolgáltatás kibővíthető. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.
Éves bérlet és mobil alkalmazás
A rendszeres felhasználók éves bérlettel használhatják majd a Bubi szolgáltatásait, de a kerékpárok alkalomszerűen is igénybe vehetők, hiszen akár a termináloknál, akár a rendszer honlapján is lesz lehetőség a bankkártyával történő díjfizetésre. A rendszerhez az iOS és Android platformokra fejlesztett mobil alkalmazás is elérhető lesz, amely többek között olyan kérdésekre is választ ad, hogy hol van a közelben Bubi állomás, mennyi a szabad férőhely és az elérhető kerékpárok száma, vagy mennyi a használatra fordítható keret aktuális egyenlege.
A közösségi kerékpáros rendszer használói a Budapesti Közlekedési Központ ügyfeleivé válnak, így a társaság valamennyi ügyfélszolgálati pontján regisztráltathatják magukat, ahol egyúttal személyes ügyintézésre is lehetőség nyílik. A "Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása" c. projektet az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogatja. A rendszer kialakításának költsége nettó 899 000 732 forint, aminek 85 százaléka EU-s támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


