Akár 10 százalékkal olcsóbban repülhetnek a tengerpartra azok, akik május és július között tervezik nyaralásukat.
Hiába olcsók - a legtöbb uniós tagországhoz képest - szállodáink és vendéglátóhelyeink mégsem özönlenek a turisták Magyarországra. Bár a beutazó turizmus valamelyest növekedett az elmúlt időben, ennek ellenére sokakat visszatart az országunk meglátogatásától a rólunk megjelentő számos negatív sajtóhír. Főleg a jól fizető üzleti és kongresszusi turisták maradtak el, de a falusi turizmusunk is visszaesett.
Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének elnöke a lapnak elmondta: a Malév csődje alaposan átrendezte a hazai idegenforgalmi piacot, főleg a beutazó turizmus alakult át jelentős mértékben. Erőteljesen megnövekedett a keveset költő turisták száma, de a szállodák is arról panaszkodnak, hogy a bevételeik nem érik el a 2008-as szintet, vagy ekörül stagnálnak - mondta Molnár Gabriella. Ez arra utal, hogy a diszkont légitársaságokkal érkező turisták elsősorban az olcsó szálláshelyeket keresik, és az éttermekben alig költenek, ehelyett az élelmiszereket inkább az üzletekben, szuper-, vagy hipermarketekben vásárolják meg.
Főleg a konferencia-szervező irodák vannak bajban, mert a korábbi évekhez képest jóval kevesebb konferenciát rendeznek Magyarországon.
A szakember beszélt arról is, hogy bár az elmúlt időszakban 5-10 százalékkal csökkent a Németországból érkező turisták száma, de azért még mindig ez a legnagyobb küldőország. Egyre kevesebb viszont az onnan érkező buszos turistacsoport. Viszont folyamatosan nő a környező országokból érkezők száma, a csehek, lengyelek, szlovákok, ukránok, románok, de még a britek is viszonylag sokan látogatnak hozzánk.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


