Már áprilisban dönthetnek a fővárosi képviselők a kikötőkre és rakpartokra vonatkozó egységes díjrendeletről, a források az önkormányzati fejlesztések alapjául szolgálnának - nyilatkozta Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes a Magyar Nemzetnek.
A városvezető szerint a díjemelés kiindulópont a Duna fővárosi szakaszain és partjainál kialakult káosz megszüntetéséhez. Mint mondta, a főváros jelenleg évente százmillió forint bevételhez jut az ottani közterület-használati díjakból, miközben csak az árvízi védekezés költségei meghaladják a 250 milliót. A főváros már az első évben másfél milliárd forint beszedését reméli.
A lap hétfői számában arról is ír, hogy az eddigi két kikötői funkció - közforgalmi és magáncélú - helyett összesen 18 kategóriát állapítanának meg, egyebek mellett az elfoglalt vízfelület, illetve közterület, a mederhasználat, valamint a környezeti terhelés nagysága alapján.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


