Kontinensünk nagy részén továbbra is a sokévi átlagnál hűvösebb az idő, csak kisebb körzetekben melegszik 25 fok fölé a levegő.
Véglegesen eldőlt, hogy áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani - értesült az Iho.hu. A közösségi közlekedési szaklap azt írja: minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra. A lap szerint a háttérben régóta folyik a harc a gyorsvonatok pótjegyesítése körül, a bevételek növelését (esetleg a kiadások csökkentését) akaró minisztérium, illetve segédintézményei először valamennyi távolsági vonaton megtett utat drágították volna, minden O betűs (országos) járatra kellett volna pótjegy.
A MÁV-Startnál viszont a lap szerint kézzel-lábbal tiltakoztak az emelés ellen, ők tudják ugyanis, hogy az utasvesztést eredményez majd. Másrészt a gyorsvonatok kiemelése ellentétes a mostanában követett filozófiával. Tőlünk nyugatra és északra inkább az a jellemző, hogy az IC-k is normál árban járnak, és csak a nagy sebességű, például TGV vagy ICE vonatok drágábbak. "Mellesleg a gyorsvonatok tényleges (relatív) költsége (a ritkább megállás miatt) inkább kisebb, mint a személyeké, persze csak ha azonos járművek ugyanannyi utast visznek" - jegyzi meg az Iho.hu.
A lap felidézi: a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Mindennek az eredménye az, hogy az utasok nagy többsége rosszabbul jár a különféle rejtett áremelések miatt. Általános jegyáremelés nincs ugyan, ám számos apró eszközzel módosították úgy a díjszabást, hogy az növelje a tömegközlekedéssel utazók költségeit.
A lap felidézi: az első változás a vasúti IC-k kiegészítőjegyét kilométerfüggővé tette. Ez még több esetben hozott árcsökkenést, mint -növekedést, de itt is voltak, akik rosszul jártak. Ezzel együtt néhány autópályás buszra is bevezették a többletdíjat, tehát gumikeréken már egyértelműen drágulás volt. Ugyanekkor szüntették meg az öt kilométerre szóló jegyet is, tehát a legrövidebb távra utazók pénztárcáját is a korábbinál jobban megterhelték.
Februárban az IC-pótjegyek árát úgy változtatták, hogy aki nem csúcsidőben utazik, és előre megveszi a jegyét, az kicsit fizessen többet, aki csúcsidőben utazik, vagy nem veszi meg előre a jegyét, az sokkal többet fizessen. "Nem klasszikus áremelés, de mégiscsak a bevételek növelését célozta, hogy száz kilométernél rövidebb távra nem adnak ki ekkortól menettérti jegyet" - írja az Iho.hu.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Emellett döntöttek a virtuális kilométerszámítás megnyirbálásáról, holott korábban éppen ott vezették be ezt a kedvezményt, ahol utastöbbletet remélhettek tőle. "Ez az intézkedés azonban szépen illeszkedik a döntéshozók lopakodó áremelést preferáló stratégiájába: eseti döntés, és vagy a vasútnál hoz többletbevételt a drágább a jegy, vagy a Volánnál az oda pártoló utas. Ha meg az eddigi utas kiszáll a közszolgálati közlekedés megrendelői közül, járatokat lehet ritkítani, azaz a kiadási oldalt lehet faragni, gondolhatják a szakminisztériumban és szatellitszerveinél ülő megmondóemberek" - olvasható a szaklapban, amely azt is felidézi: ezekkel a lépésekkel párhuzamosan a távolsági buszok közül egyre többet soroltak az emeltdíjas kategóriába.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


