Az idén háromszor annyit költhet az alsóbbrendű utak felújításra a Magyar Közút Zrt., mint tavaly - írja a Népszava.
A cég közölte: tavaly az Új Széchenyi Terv keretében 29 milliárd forint értékben összesen 273 kilométernyi alsóbbrendű utat újítottak fel, 2013-ban viszont ennek a háromszorosa, 87 milliárd forint áll rendelkezésre erre a célra.
Ugyanakkor tájékoztatást adtak arról is, hogy a társaság által üzemeltetett 30 ezer kilométeres közúthálózat fele azonnali felújításra szorulna. A legfelső, aszfalt kopóréteg átlagéletkora a közutakon körülbelül 25-30 év, de vannak olyan mellékutak, amelyek csaknem 40 évesek.
A főúthálózaton az országos átlaghoz képest kedvezőbbek az útviszonyok, míg a mellékutak csaknem 56 százaléka rossz állapotban van. Az átlagéletkort körülbelül 10 évre kellene csökkenteni, amit teljes körű felújításokkal lehetne elérni.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


