Desh újabb telt házas koncerttel tért vissza a Budapest Parkba, ám a május 16-i est nemcsak a zenei élmény, hanem a hatalmas tömeg miatt is...
Ijesztő fotókat küldött szerkesztőségünkbe a Pénzcentrum.hu egyik hűséges olvasója. Február elején a 18-as villamos Széll Kálmán téri végállomásán egy leszakadt felsővezeték lyukat égetett egy forgalomban lévő szerelvénybe. Olvasónk szerint kész csoda, hogy egyetlen utast sem ért halálos áramütés. A Pénzcentrum.hu utánajárt az esetnek.
A helyszínen tartózkodó olvasónk tájékoztatása szerint 2013 január 2-án a 18-as villamos Széll Kálmán téri végállomásán reggel fél kilenckor egy leszakadt felsővezeték lyukat égetett egy forgalomban levő szerelvénybe. Bár olvasónk tájékoztatása szerint a baleset alatt éppen nem tartózkodtak utasok a járaton, véleménye szerint csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt személyi sérülés. A szakadás és az azt követő áramtalanítás miatt egy ideig a 4-6-os, az 59-es, és a 61-es villamosok sem jártak.

A BKV Zrt. lapunknak küldött tájékoztatása szerint a végállomáson tartózkodó jármű áramszedője lehúzás közben úgynevezett villamos ívet húzott, amely elégette a fölötte található munkavezetéket. "A képen látható villamostípuson a szedőt kézzel húzzák le, és a segédüzemi áramfelvétel miatt - fűtés, világítás, stb. - minimális villamos ívet tud húzni, ennek hőterhelése pedig ritka esetekben képes a munkavezetéket elégetni. A járműveink többségén az áramszedő lehúzása már automatikus módon történik, ott nem fordulhat elő ilyen eset" - tudatta lapunkkal az eset kapcsán a közlekedési vállalat.

A képek tanúsága szerint a lecsapódó felsővezeték jókora égési sérülést okozott a szerelvényben. Így nem meglepő, hogy nemcsak olvasónkban, de bennünk is felmerült a kérdés, mennyire lehet veszélyes az utasokra nézve egy ehhez hasonló vezetékszakadás? A BKV Zrt. tájékoztatása szerint a villamosra szakadó felsővezeték rövidzárlatot okoz, amelyet érzékelve a hálózat védelme, automatikusan, szinte ezredmásodperceken belül a megtáplálást lekapcsolja. A villamosban ülők így nincsenek veszélyeztetve, őket áramütés nem érheti.

A közlekedési vállalat szerint egyébként a villamoshálózat nagyságához, valamint a közlekedő magas járatszámhoz képest nem gyakoriak ezek az esetek. Mint mondják legtöbbször külső erőhatások okozzák a felsővezeték szakítását, általában a villamosok, trolik sérült áramszedői, de előfordulnak elakadó járművek, például nyitott platóval, rögzítetlen daruval közlekedő tehergépkocsik is. Ritkábban a már említett villamos ív vagy túl nagy áramok miatti szakadás is előfordulhat. De a rendszeres kábellopások is meggyengítik hálózatot, a kisebb megmaradó keresztmetszet nagyobb áramterhelésnek van kitéve, ezért melegszik. Ennek hatására anyaga elfárad, ridegebbé válik, így törésre, szakadásra hajlamosabb.
Baleset ért a BKV-n? Bizonyítsd, ha pénzt akarsz!
Bár a fenti eset nem járt személyi sérüléssel, azonban a BKV-járatain nap mint nap történnek kisebb nagyobb balesetek. A leggyakoribbak a hirtelen fékezésekből adódó végtagtörések. Felmerül tehát a kérdés, milyen kártérítési kötelezettsége van a közlekedési vállalatnak az utasok felé.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2012. január elsejével megszűnt a BKV Zrt. utas-balesetbiztosítása, melyet korábban a Generali-Providencia Biztosító Zrt. biztosított az utasok számára. A megszűnt biztosítás a felelősségi - viszonyok vizsgálata nélkül - limitált kártérítést nyújtott a jeggyel vagy bérlettel rendelkező utasok számára, amikor őket a közlekedési társaság üzemi területén (mozgólépcsőn, járművön, járműről történő le- és felszálláskor) valamilyen baleset érte. A BKV Zrt. a korábbi utas-balesetbiztosítás felmondását azzal indokolta, hogy az gazdaságtalan, előnytelen, illetve fenntartását jogszabályi kötelezettség nem írja elő. Az előzetes számítások szerint ezzel a fővárosi társaság éves szinten mintegy 50 millió forintot spórolt.
Az érvényes jeggyel és bérlettel utazók azonban azóta sem maradtak biztosítás nélkül, a társaság felelősségbiztosítása továbbra is a kár teljes összegéig fedezetet nyújt azokban az esetekben, amikor a társaság felelőssége megállapítható. Baleseti kártérítés tehát akkor igényelhető az utas részéről, ha bizonyítani tudja, hogy mikor, melyik járaton, kinek a szabályszegő magatartása folytán szenvedett súlyos sérülést. Ilyen esetben azonnal szólni kell a vezetőnek, felhívni a figyelmét az esetlegesen már érezhető fájdalommal járó súlyosabb sérülésről.
Fontos, hogy semmilyen esetben se hagyjuk a helyszínről tovább menni a közlekedési eszközt. Ebben segítségünkre lehetnek utastársaink is, akiknek nevét, telefonszámát is érdemes rögzítenünk. Az ő tanúkénti meghallgatásuk ugyanis jelentős szerepet kaphat a kártérítési eljárás során a későbbiekben. A magyar jogrend szerint a bizonyítási teher a sértetten van, neki kell a baleset tényállását bizonyítani. Ez viszont utólagos bejelentés esetén igen nehéz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


