Az Európai Bizottság elmúlt hetekben Budapestre látogató tagjai megerősítették, hogy nem egyeznek bele a dugódíj törlésébe, de még a halasztásába sem - írja a Népszabadság.
A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig - az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig - be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné, akkor az unió kötelezettségi eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését vonhatja maga után, márpedig a főváros nem lenne képes a visszafizetésre.
A lap emlékeztet arra, hogy az Országgyűlés a nyár elején leszavazta a dugódíj bevezetéséről szóló indítványt. Helyette a jövő évi fővárosi költségvetésbe a 10 milliárd forintot elérő közműadó léphet, amely összeg nagyjából megegyezik azzal a feltételezett dugódíjjal, amely az első csonka évben folyt volna be.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


