Az átlagos magyar autós szürke / ezüstmetál autót vezet, ami a legtöbb esetben Opel márkájú és átlagosan 12 éves. Az információ forrása a Generali PPF Holding (GPH) kilenc Kelet-közép-európai országban, saját ügyfelei körében elvégzett felmérése*. Az Opel nem csak nálunk népszerű, Bulgáriában, Horvátországban, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában is a biztosított autók 8-17%-át adja ez a márka.
A GPH felmérése alapján az itthoni leányvállalatnál nem meglepő a toplista sem a Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás, sem a CASCO biztosítások között. Előbbi esetén az Opelé az első hely 13%-al, a második helyen a Suzuki áll 11%-al, míg a fiktív dobogó harmadik fokán a Volkswagen parkol, 8,7%-os aránnyal.
A CASCO biztosítások között a Suzuki lekörözte az Opelt, itt a sorrend: Suzuki (15,4%), Opel (15,3%), és Ford (13%).
Az itthon népszerű márkák a GPH többi leányvállalatánál is hasonlóan jól szerepelnek: az Opel például csak Csehországban és Szlovákiában nem jutott be a top5-be a kgfb esetén. Az egyetlen olyan márka, amely minden országban a legjobb háromban szerepel, a Volkswagen és ez is csak a kgfb esetén, a CASCO biztosított autók között komoly változatosság figyelhető meg.

A biztosított márkák aránya mellett a színekkel kapcsolatban sem derült ki kirívó információ a kutatásból: a Generalinál biztosított autók leginkább szürke / ezüstmetál színűek (kgfb-nél 26%, CASCO-nál 36% az arány). Ez a szín nem csak nálunk vezet, Bulgáriában és Csehországban is gyakori autószín, a helyi GPH leányvállalatoknál biztosított autók közül a szürke színűek aránya közel 27%.
A GPH vállalatoknál biztosított autók átlagéletkora Európa-szerte 8 és 16 év között mozog. Magyarországon a legtöbb biztosított autó 14 éves, ennek a korosztálynak az aránya 20%. A második legtöbbet biztosított korosztály a 8 éves autóké, 18%-al.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A Magyarországon, nálunk biztosított autók átlagéletkora 12 év a kgfb esetén, míg a CASCO biztosítások között éppen a fele, 6 év. A színekkel kapcsolatban elmondható, hogy a leggyakrabban biztosított autószínek azok, amelyek nagyjából 10 éve voltak a legnépszerűbbek. Ennek hátterében az állhat, hogy a válság miatt sokan nem engedhették meg maguknak, hogy lecseréljék öregedő autóikat." mondta el Ilics László, a Generai PPF Holding magyarországi gépjármű kompetencia-központjának vezetője, majd hozzátette: "Ez egyben azt is jelenti, hogy nem csak a kgfb, de a CASCO biztosított autók is folyamatosan öregednek, a nálunk CASCO-val rendelkező autók közül már majdnem 50% a 6-10 éves korosztályból kerül ki. Ráadásul a szürke, ezüstmetál az egyik legveszélyesebb színű autó, hiszen nehezen észrevehető, szürkületben nem látható, és ezekből van a legtöbb az utakon - szerencsére azonban a vezetők már a biztosítás megkötésével is tesznek azért, hogy növeljék a biztonságukat."
A felmérésből ezeken túl az is kiderült, hogy a CASCO biztosítást a legtöbb országban egy szűk kisebbség használja, Magyarországon csak a vezetők 14,5%-a rendelkezik CASCO-val. Ez az arány Csehországban 25%, Horvátországban 20%, Bulgáriában 5% Szerbiában pedig mindössze 3%. Egyedül a szlovén autósok azok, akik a skála másik szélén foglalnak helyet, itt az autósok majd' 50%-ának van CASCO biztosítása. A kgfb esetén a legtöbbet biztosított autómárka a Volkswagen, ez a listavezető Lengyelországban, Romániában és Horvátországban, ugyanakkor ez a legtöbbször érintett márka a kárbejelentésekben is, az összes vizsgált országban.

Kiderült, óriási változás lesz a Balatonnál: teljesen megváltozik a magyar tenger a 2025-ös szezonra
A Balatoni Hajózási Zrt. jelentős változtatásokat vezetett be a 2025-ös szezonra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


