Milliárdokat költenek nálunk az osztrákok

Pénzcentrum2012. március 17. 17:17

Az elmúlt év végétől 2 hónapon keresztül teljes fordulatszámon pörgött Ausztriában a Budapest téli vendégforgalmát élénkítő turisztikai kampány. A sajtóhirdetések, szakmai kooperációk, közterületi kampányok, rádió hirdetések, online-nyereményjátékok, turisztikai vásárokon való promóciós akciók mellett idén televíziós reklámok is népszerűsítették a téli Budapestet a szomszédos Ausztriában - tájékoztatta lapunkat a Magyar Turizmus (MT) Zrt.

A TV-kampány keretében több mint 1,3 millió célcsoportba tartozó osztrák tévénéző találkozhatott a magyar főváros forró fürdőibe csábító turisztikai ajánlattal, amely során a kampányhoz csatlakozott szállodákban most szállást foglalók grátisz éjszakát és fürdőbelépőt is kapnak ajándékba. A 60 alkalommal sugárzott tévé-spotokkal együtt közel 5 milliós célközönséghez jut el az MT Zrt. üzenete Ausztriában, miszerint "síelés előtt, helyett, vagy után" nálunk pihenjék ki téli fáradalmaikat az osztrák turisták.

A kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, és több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken.

A KSH legfrissebb kimutatása alapján az Ausztriából érkező látogatók tavaly több mint 126 milliárd forintot költöttek Magyarországon, amely 70 százaléka turisztikai költés. Az MT Zrt. bécsi irodájának becslése alapján az osztrák beutazóforgalom mintegy 27 milliárd forinttal járul hozzá a hazai Áfa bevételekhez.

Címkék: