Pénzcentrum • 2012. március 2. 13:37
A március 3-áról 4-ére virradó éjszakától jelentősen módosul a főváros éjszakai busz-hálózata. Három új járat is indul, emellett pedig több járat útvonala, menetrendje változik. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) reményei szerint az éjszakai hálózat átalakítása 130 millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak úgy, hogy eközben 12 százalékkal nő az autóbuszok kapacitása.
A március 3-áról 4-ére, azaz szombatról vasárnapra virradó éjszakától kezdve jelentősen módosul Budapest éjszakai autóbuszainak hálózata. A módosításoknak köszönhetően több új járat is indul majd, amelyek segítségével eddig éjszakai busszal ki nem szolgált területeket is elérhetnek majd az utazók.
Az egyik új viszonylat a 900-as jelzésű járat lesz, amelyik a Liszt Ferenc repülőteret köti össze a Dél-Pesti Autóbuszgarázzsal. A buszjárattal az éjszakai órákban is elérhető lesz Budapest nemzetközi repülőtere, hiszen a járat csatlakozik a belvárosból az Üllői úton érkező 950-es éjszakai autóbuszhoz. A járat a 200E busz késő esti, éjjeli meneteit és a kizárólag BKV-dolgozókat szállító korábbi szolgálati járatot váltja ki, és biztosítja a késő esti és hajnali járatok elérését, illetve a reptéri dolgozók szállítását.
A másik új járat a 968-as, ez Kispest, Kossuth tér és a Cinkota Autóbuszgarázs között jár majd és az újhegyi lakótelepen élők számára kínál új eljutási lehetőséget. Ugyancsak új járat lesz a 918-as jelzésű busz, amelyik Óbuda, Bogdáni úttól a 901-est kisegítve a Hungária körút és a Rákóczi híd, majd a Gellért tér és a Bartók Béla út érintésével jut el a Kelenföldi pályaudvarhoz. Az új járatnak köszönhetően a Hungária-gyűrű teljes hosszában 15 perces követés lesz a mai 30 perces helyett, jelentősen javítva a ma hiányzó keresztirányú éjszakai járatokkal a csatlakozás lehetőségét. Az új járat Óbudán a Bogdáni út térségét is feltárja majd.
Emellett kisebb-nagyobb mértékben változnak az alábbi buszok útvonala, menetrendje:
• 901: Valamennyi járata csak a Vágóhíd H és Vörösvári út között közlekedik. A Vörösvári út és az Óbuda autóbuszgarázs közötti szakaszon a 960-as buszokkal lehet utazni, ezekhez mindkét irányban csatlakozik a Vörösvári útnál. A pesti szakaszon a 901-essel párhuzamosan új járat indul 918-as jelzéssel, így a vonal jelentős részén a mai 30 helyett 15 percenként lehet majd utazni, így javulnak az átszállási kapcsolatok is.
• 908: Csak a pesti vonalrészen van változás: a buszok Cinkota HÉV-állomástól meghosszabbított útvonalon, a Cinkota autóbuszgarázsig közlekednek, továbbá este egy többlet járat közlekedik Cinkota autóbuszgarázs és Astoria között, hajnalban pedig visszafelé. A buszok a cinkotai szakaszon a maitól eltérő vonalvezetéssel haladnak, a körforgalmi jelleg megszűnik.
• 909: Éjszakai üzemében nincs változás, hajnalban egy többlet járat közlekedik a vonalon Kispest, Kossuth tértől az Orczy térig.
• 914, 914A: A buszok menetrendjében nincs változás, viszont mindkét irányban új megállóhely létesül az Üllői úton, a Száva kocsiszínnél.
• 923: A reggeli utolsó két, Dél-pesti garázs felé haladó járat Pesterzsébet felsőnél bevárja az első két, Ráckeve felől érkező HÉV-szerelvényt, így 1-2 perccel később ér a végállomására. Más változás nincs a közlekedésében.
• 930: A buszok megváltozott időpontban közlekednek mindkét irányban, csatlakozva a 996-os és 996A buszokhoz, valamint a 950-eshez is.
• 931: A buszok megváltozott időpontokban közlekednek, csatlakozva a 996-os autóbuszhoz, egyszerűbbé téve az eljutást Árpádföld és Cinkota autóbuszgarázs között. Az Örs vezér terénél lévő mai vonalközi várakozási helye átkerül a Nyugati pályaudvarhoz, a Csatárka utcától visszaérkező buszok fognak itt várakozni.
• 938: A második járat Szent Imre térről 2:20 helyett 2:50-kor indul.
• 940: Az útvonala egyszerűsödik a budai szakaszon, a kocsik a Kosztolányi Dezső tér érintésével, a BAH-csomópont kihagyásával közlekednek. A budaörsi szakasz útvonala nem változik, de a buszok más időpontokban közlekednek, a 972-essel összehangoltan. A 972-es megváltozó útvonala miatt Budaörs és a Móricz Zsigmond körtér között a 940-es és 972-es járat egyaránt használható, így egész éjszaka biztosított az utazás lehetősége a térségben.
• 941: A kedvezőbb csatlakozás érdekében a buszok 1-3 perccel eltérő időpontokban közlekednek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
• 943: Az első, Békásmegyerről induló busz már az Óbuda autóbuszgarázstól utasokat fog szállítani, más változás nincs a közlekedésében.
• 950: Az első járat Határ út H helyett Béke tértől indul Rákospalota felé, csatlakozva az első 900-as buszhoz. Új megállóhely létesül a buszok részére az Üllői úton, a Száva kocsiszínnél.
• 960: A buszok meghosszabbított útvonalon, Békásmegyer, Újmegyeri térig közlekednek a Móricz Zsigmond körtérről, mindkét irányban érintve a Csobánka teret.
• 963: A járat útvonala meghosszabbodik Nagykovácsi, Tisza István térig, útvonala, megállóhelyei megegyeznek a nappali 63-buszéval. Menetrendje néhány perccel módosul a 956-oshoz csatlakozás miatt.
• 966: Az útvonala módosul, az első járat nem a Deák Ferenc térről indul, viszont valamennyi járat érinti Határ út M végállomást, így közvetlen átszállást biztosít a 914-es járatra, illetve járatról. A soroksári szakaszon vonalvezetése változatlan, a menetrendje néhány perccel módosul a csatlakozások miatt.
• 972: Módosított útvonalon közlekedik, Budaörsön és Törökugratón keresztül éri el Törökbálintot, ahol a 272-es mellett a 172E útvonalát is bejárja. Menetrendje is módosul, éjjel eggyel több járat közlekedik a vonalon, összehangoltan a 940-essel. Így a Budaörsre utazók mindkét járatot igénybe vehetik.
• 979: A XIV. kerületi részen útvonala módosul: mindkét irányban a Dózsa György út és a Thököly út érintésével közlekedik, így Zugló vasútállomásnál átszállási lehetőség nyílik a 901/918-as viszonylatokra.
• 992: Az autóbusz Cinkota garázstól indul, majd Cinkota HÉV-állomás érintésével változatlan útvonalon közlekedik Gödöllőig. Hajnalban az útvonala Cinkota HÉV-állomásig változatlan, onnan azonban tovább közlekedik a buszgarázsig.
• 999: Határ út H felé útvonala módosul, a buszok a kispesti kertváros érintésével közlekednek. A Határ úttól a buszok a maitól eltérő útvonalat járnak be, az Üllői út - Pöttyös utca - Napfény utca útvonalon feltárják a József Attila lakótelepet, majd a Wekerle telepen keresztül térnek vissza mai útvonalukra és a kispesti kertvároson keresztül haladnak a Dél-pesti autóbuszgarázsig.
A hálózatmódosításra úgy nyílt lehetőség, hogy a BKV - néhány kivételtől eltekintve - megszünteti a csak a társaság dolgozóit szállító szolgálati járatokat. Részben ezek helyett közlekednek az új éjszakai buszjáratok, amelyeket így az utazóközönség is igénybe vehet.