A Bank Austria és a Statistik Austria napokban friss elemzései szerint idén is Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol a legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze - tájékoztatta lapunkat a Magyar Turizmus Zrt.
Idén Magyarországon közel másfélszer több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. A Bank Austria számításai szerint az osztrákok kedvelt úti céljai közül a szolgáltatások kedvező árát számítva idén Magyarország az Európai Unióban abszolút piacvezető: 100 Ausztriában megkeresett euró 138-at ér, ha nálunk költik el.
A Statistik Austria kalkulációja szerint még kedvezőbb a kép vásárlóérték paritáson számítva: 50 százalékos az árelőnyünk, azaz másfélszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A Bank Austria "Urlabseuro" listáján hazánkat egyedül Törökország előzi meg (143), s olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk magunk mögött, mint Horvátország (137), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (99).
Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


