Negatív rekordot döntött tavaly a forgalomba helyezett újautók száma, folytatódik a túlélésért folytatott küzdelem az újautó kereskedők szektorában - derül ki a PricewaterhouseCoopers Kft. (PwC) legújabb felméréséből. A vevők száma tovább csökkent, főleg a bruttó 3 -5 millió forint értékű újautókat választják, és továbbra is leginkább készpénzzel fizetnek a vásárlók.
A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyezetek forgalomba. Ez 72%-os visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest is, amikor ez a szám még több mint 153 ezer volt, és 28%-os visszaesés a 2009-es adathoz képest.
A hazai piac alakulását nemcsak a 2010-ben is folytatódó gazdasági világválság befolyásolta. Az általános rossz hangulaton és alacsony hitelfelvételi hajlandóságon kívül nagy szerepe volt a hitellehetőségek beszűkülésének, például a devizafinanszírozásra vonatkozó korlátozásoknak. A népszerű hitellehetőségek eltűnése miatt a magánszemélyek továbbra is elmaradtak az új személygépjárművek értékesítésének piacáról. A megmaradó vásárlók a készpénzben fizetni képes tehetősebb magánszemélyek, illetve cash-flow problémákkal kevésbé küzdő cégek közül kerültek ki. A nagy állami beszerzések is jórészt elmaradtak 2010-ben az állami szervezetek költségeinek visszafogása miatt.
A PwC felmérésének eredménye alapján úgy tűnik, hogy a piaci konszolidáció javarészt lezajlott. A felmérésben szereplő válaszadók 75%-a jelezte, hogy nem mérlegeli az iparágból történő kilépést. A kilátások összességében sokkal pozitívabbak, mint korábban: 2010 végén már csak a kereskedők alig több mint 10%-a számol esetlegesen az iparából való kilépéssel.
"Néhány kereskedő a veszteséges újautó forgalmazás helyett - az értékesítés volumenét tekintve csaknem tízszeres, 2010-ben több mint 420 ezres értékesítést magáénak tudó - használtautó forgalmazásra, illetve a szervizszolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt." - emeli ki Lőcsei Tamás, a PwC cégtársa.
A feketegazdaságot illetően egyértelmű válasz érkezett a kereskedőktől. A válaszadók 82%-a jelezte, hogy kereskedését hátrányosan érintik a feketegazdaság jelenségei. Ilyen arány mellett egyértelmű, hogy a becsületesen tevékenykedő kereskedők segítségre szorulnak a feketegazdaság elleni küzdelemben. Nyilvánvaló közös cél lehet a szervizszolgáltatásról számlát ki nem állító szereplők szaporodásának, illetve a külföldi rendszámmal forgalomba helyezett autók számának visszaszorítása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jövőre vonatkozóan a kereskedők egyértelműen optimisták. A válaszadók 57%-a már 2011-re is optimistán tekint, 2012-re és a távolabbi jövőben pedig minden válaszadó az értékesítések növekedését várta. 2013-tól már a válaszadók 63%-a lát nagy esélyt a fellendülésre, míg 37% szerint az esély kicsi ugyan, de megvan.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.