Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak az éttermek Bár évről-évre egyre népszerűbb, mégis valószínűleg idén sem lesz mentes a fogyasztói reklamációktól a Torkos Csütörtök. A Pénzcentrum.hu most megmutatja a tipikus hibákat, keressük a megoldásokat, és tippeket adunk azoknak, akik nem foglaltak asztalt a féláras dőzsölésre.
A szokásos februári dátummal ellentétben idén március elején kerül megrendezésre a Torkos Csütörtök akció, melynek keretében a részt vevő éttermek 50%-ot elengednek a számla végösszegéből.
Tavaly nagy siker volt
A hivatalos statisztikák szerint 2010-ben is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: tavaly több mint 230 ezer vendég torkoskodott a minden korábbi rekordot megdöntő, 1300-nál is több hazai étteremben. Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be.
A szervező Magyar Turizmus Zrt. tájékoztatása szerint az akció értékelését a csatlakozott éttermek körében lebonyolított online kérdőíves felmérés segítségével végezték. Válaszadással az összes étterem több mint harmada, 452 vendéglátóhely segítette a szervezők munkáját. A csatlakozott szolgáltatóktól érkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy az akció nem csupán a vendégek körében egyre népszerűbb, de az étteremtulajdonosok is fontosnak tartják az akció promóciós értékét.
100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt
A válaszadó éttermek valamivel több mint egynegyede Budapesten, 54,1%-a vidéki városokban, 18,5%-uk pedig egyéb településen várta a vendégeket (1. ábra). 2010-ben az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A felmérésben részt vevő, korábban csatlakozott éttermek közül 2006-ban 22,6% volt már részese az akciónak, 2007-ben 38,9%, 2008-ban 69,3%, 2009-ben pedig 93,0% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz.

Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak az éttermek, tízből kilencen előzetesen bejelentkeztek
A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóció eredményeit jelzi, hogy a vendégek többsége - 2010-ben 85,1%-a - az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 178 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, becslésünk szerint 2010. február 18-án összesen körülbelül 230 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt.
Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek
Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy - átlagos - februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében - a nyújtott kedvezmények ellenére is - pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon. Teltház miatt az éttermek 67,3%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az akció az étterembe nem járókat is megmozgatta
Az
éttermek által tolmácsolt fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak
voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és -
bár ez egy naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló
kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett
általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. Néhányan
ugyancsak jó ötletnek tartották, hogy számos étterem meghosszabbította
az akciót péntekre, illetve az egész hétvégére. A pozitívumok között
említették, hogy mind az ételek minőségével, mind a vendéglátással,
vagyis a kiszolgálással maximálisan meg voltak elégedve. A vendégek zöme
elégedetten távozott az éttermekből, és többen jelezték, hogy vissza
fognak térni a meglátogatott helyre más alkalmakkor is, sőt már helyben
is történtek későbbi időpontokra foglalások. Sokan adtak hangot annak az
igénynek, amely szerint gyakrabban, egy évben többször is kellene ilyen
jellegű eseményt, akciót rendezni.
A felmérésből az is kiderült, hogy több helyen némi fennakadást okozott a vártnál nagyobb forgalom, egyes teltházas éttermekben sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt voltak türelmetlen, elégedetlen vendégek, a várakozási idő hosszabb volt, mint általában. Néhányan kifogásolták, hogy vannak éttermek, amelyek nem tartják be az akció szabályait, nem, vagy csak részben adják meg a kedvezményeket, más étlappal dolgoznak. Két esetben említették, hogy a vendégek nem tudtak róla, hogy asztalt kell foglalni.
A legtöbb étterem bővülő vendégkörre számít
A tekintetben széles skálán mozognak a vélemények, hogy milyen arányban lesznek a jövőben visszatérő, netalán törzsvendégei egy-egy étteremnek a "torkoskodók". Miközben az akció az étterembe nem járó célcsoportokat is megmozgatja, illetve - más alkalmakkor nem fogyasztott - ételkülönlegességek kipróbálására ösztönzi, számos étterem jelezte, hogy sok visszatérő vendégre számít a Torkos Csütörtököt követően is. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek több mint harmada számít a forgalom növekedésére az akció következtében, és több mint kétharmaduk, a válaszadók 68,6%-a gondolja úgy, hogy az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk, tehát bővül a vendégkörük az akció által.
Idén nem zártak ki senkit
Március 7-én éjfélig több mint 1200 étterem regisztrált a hatodik Torkos Csütörtök akcióba, a csatlakozott éttermek több mint negyede budapesti, a többi pedig vidéki - tudta meg a Pénzcentrum.hu a Magyar Turizmus Zrt-től.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


