Pénzcentrum • 2011. február 10. 19:02
A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállításon* a Suzuki Motor Corporation bemutatja új koncepcióautóját, a Swift S-t.
"A Swift S-koncepcióautó alapja az új Swift, amely tavaly ősz óta kapható Európában. A Suzuki élményvezérelt márkafilozófiájával összhangban a koncepció kiindulási alapja egy olyan stílusos sportkompakt tervezése volt, amely egyúttal kivételesen magas szintű teljesítményre képes. A stílusos megjelenést a korábbiaknál sportosabb és izgalmasabb dizájn jellemzi" - mondta a Pénzcentrum.hu-nak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.
A Suzuki az S-koncepcióautó mellett az új Swiftet, a Splasht, az Altót, a Kizashit, a Jimnyt, a Grand Vitarát és az SX4-et is kiállítja standján.
A Swift S-koncepcióautóval, valamint a Suzuki egyéb termékeivel kapcsolatban az Autókiállításon a 4-es csarnok 42.51-es pavilonjánál 2011. március 1-én 13.45-kor kezdődő sajtókonferencián adnak részletes tájékoztatást.
* A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállítás a nagyközönség számára 2011. március 3-13. között áll nyitva, a sajtónapok pedig ezt megelőzően március 1-2-án lesznek.
Dízel Swiftek az esztergomi gyártósoron
Megkezdődött a dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral. Ősztől pedig a társaság a Swift Sport gyártásába fog; ehhez egy új fejlesztésű 1,6 literes motort kapnak Japánból, míg a dízelmotor az indiai Maruti Suzukitól érkezik.
Az elmúlt évben a magyar leányvállalat szerelőszalagjait több mint 170 ezer autó hagyta el, ennek 15%-a volt az azóta már nem gyártott második generációs Swift, míg a tavaly június óta futó harmadik generációs modell részesedése 22%-ot ért el. Emellett a termelt mennyiség 32%-a volt az SX/Sedici, a fennmaradó 31% a Splash/Agila. Esztergom ugyanis a saját modelljeiből bizonyos mennyiséget Sedici és Agila néven szállít a FIAT és az Opel számára.
Az idei 160-170 ezer darabos termelési tervvel kapcsolatban Ruska Viktória elmondta, hogy annak 40%-a lesz a Swift, a fennmaradó részen pedig fele-fele arányban osztozik a másik két modell.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tegyük hozzá, hogy a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira visszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre. Ezt megelőzően, 2007-08-ban hat napon át három műszakban termelt a gyár.
Esztergomban a 2008-as 6,43 milliárd forintot követően 2009-ben 35,37 milliárdot fordítottak beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben 100%-os legyen a robotizáltság. A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992. októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.
A társaság egy korábbi, január végi közleménye szerint 2010-ben minden korábbinál több autót, világszerte 2,893 millió darabot gyártottak, ami 121%-os növekedés az előző évhez képet. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye. Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32%-kal több kocsit adtak el, mint 2009-ben. A Japán és Kína után a harmadik legnagyobb ázsiai gazdaság egyre szélesebb réteg számára teremti meg a középosztályi életmód feltételeit, így a középkategóriás Suzukik piaca is bővül. A verseny azonban élesedik, a nyersanyagok ára emelkedik, autót fenntartani pedig egyre drágább, főként az üzemanyag árának emelkedése miatt. Az indiai értékesítés növekedési üteme ezért az idén jóval lassabb, 12-15%-os lehet - mondják elemzők.
A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó. A német Volkswagen konszern 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a cégben. A társaság 1991 óta van jelen Magyarországon, az esztergomi üzemben 1992-ben indult a gyártás. 2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyancsak 2008-ban elérte az évi 300 ezer darabot.