2010. október 29. - november 7. között, Hazajáró Hét néven hirdet közös akciót a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) és a Magyar Turizmus Zrt. A tíznapos program során a falusi turizmushoz kapcsolódó több száz szolgáltató várja akciós ajánlattal vendégeit. Az akció lényege, hogy a falusi, illetve ifjúsági szállásadók, kempingek, boros-, bio-, kézműves porták, pálinkafőzdék vagy tájházak a megjelölt időszakban jelentős, minimum 10%-os kedvezményt biztosítanak a szálláshely vagy az egyéb szolgáltatás árából.
A kampányhét idején kedvezményekre jogosító Hazajáró Kártya kerül forgalomba, amely 2011. május 31-ig érvényes. A kártyát a vendégek az akcióhoz csatlakozó turisztikai szolgáltatónál kaphatják kézhez, amellyel a Hazajáró Hetet követően 2011. május 31-ig további kedvezményt kapnak bármelyik, az akcióban részt vevő szolgáltatónál. A kedvezmény lehet például egy ingyen kenyérlángos, rétes, egy pohár bor vagy pálinka, esetleg tárlatvezetés, kerékpárkölcsönzés, kézműves bemutató. Az akció és a kedvezményekre jogosító kártya kibocsátásának célja, hogy a szezonon kívüli időszakban erősítse a falusi turizmus iránti érdeklődést.
Az ún. kastélyturizmust fellendítő programot a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat és a szlovákiai Tőketerebesi Honismereti Múzeum közösen, uniós támogatásával valósította meg. A projekt beruházások indítását is eredményezte Szabolcs és a szlovákiai Kassa megye területén, ahol öt, a programba bevont idegenforgalmi célú épület újul meg a rekonstrukciók során.
A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint 2010 első félévében bár minimálisan, de nőtt a hazai lakosság utazási kedve. A felmérésből kiderül, hogy a magyar lakosság 23%-a vett részt a belföldi turizmusban, azaz legalább egy alkalommal tett többnapos belföldi utazást. A lakosság az előző évinél 4%-kal többet, 100 milliárd forintot költött el, ebből 33 milliárdot szálláshely-szolgáltatásokra. A felmérésből kiderül, hogy a belföldi utazók közel kétharmada az aktív, 25-64 éves korosztályból került ki és közel egyharmaduk a saját anyagi helyzetét átlag felettinek értékeli. A magyar lakosság nagy része azonban még mindig, részben anyagi okokra hivatkozással nem utazik turisztikai céllal.
A FATOSZ és az MT Zrt. a Hazajáró Hét kampányával éppen a belföldi turizmusból leginkább kimaradó réteget, a kevésbé tehetőseket, a nagycsaládosokat, a nyugdíjasokat és az iskolásokat célozza meg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.