Bár lassan véget ér a nyár, azért még hátra van egy-két nagyobb fesztivál, melyre az érdeklődők ellátogathatnak. A szórakozás mellett ilyenkor sem árt odafigyelni, hisz ezeken a rendezvényeken éppúgy fogyasztók vagyunk, ahol érhetnek minket kellemetlenségek. Ezt megelőzendő gyűjtötte össze a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete azokat a tapasztalatokat, tanácsokat, melyeket megfogadva egy-egy sátras fesztivál sokkal gördülékenyebben mehet.
A Fogyasztóvédők már tavaly is részt vettek a debreceni Campus fesztiválon, ez idén sem maradhatott el: szervezet munkatársai nemcsak játékra invitáltak, hanem összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat, melyek betartása mellett kevesebb kellemetlenség érheti az egyszeri fogyasztót.
1. Előre tervezzük meg nyári programunkat, lehetőleg vásároljunk elővételben jegyet.
2. Ellenőrizzük sátrunkat, és a kempingfelszerelést. Ha szükséges vásároljunk kellő körültekintéssel, hogy korrekt áron, de jó minőséget kapjunk, s a sátrat akár több évig is használhassuk. Kerüljük az irreálisan alacsony árú termékeket.
3. Válasszuk ki a megfelelő közlekedést a fesztiválra. A költségek hatékony alakítása mellett próbáljunk a lehető legkisebb környezetszennyezés mellett utazni.
4. Ha a fesztivál területén étkezünk, ismerjük meg a kínálatot, az árakat, az adagokat, mérjük fel az ételek minőségét. Kerüljük a felmelegített, melegen tartott ételeket. Étkezzünk ott, ahol friss, jól elkészített ételeket szolgálnak fel viszonylag korrekt áron (a fesztiválok területén drágább az étkezés is), de kerüljük az olyan helyeket, ahol nem megfelelő stílusban szolgálják ki az embert.
5. A fesztiválokon rengeteg gyártó, szolgáltató kínálja termékeit mielőtt beleesnénk a marketing-csapdába, gondoljuk át, hogy ténylegesen szükségünk van-e az akciós DVD-re, a testfestésre, testékszerre, vagy masszázsra.
6. Az emberek többsége akár tetemes mennyiségű alkoholt fogyaszt fesztiválozás közben. Rengeteg eladó, szolgáltató épít arra, hogy ittas állapotban könnyebben adunk ki pénzt. Tervezzük előre költésünket, s vigyünk csak annyi pénzt magunkkal, amennyire tényleg szükségünk van!
7. Használjuk a csomagmegőrzőt legalább értékeink védelmére, a sátrakból könnyen eltűnhet a pénztárca, mp3 lejátszó, kocsikulcs.
8. Ha a belépőként kapott azonosító karszalag eleve gyenge, kérjük azonnali cseréjét, ha leszakad, nem fogjuk tudni bebizonyítani, hogy a szalag nem a mi hibánkból sérült meg
9. Egy fesztiválon rengeteg szervezet, gyártó, szolgáltató töltet ki teszteket. Figyeljünk ilyenkor is személyes adatainkra, ha nem akarunk a későbbiekben kéretlen leveleket, ajánlatokat kapni.
10. Egy fesztiválon rengeteg szervezet, gyártó, szolgáltató töltet ki teszteket. Figyeljünk ilyenkor is személyes adatainkra, ha nem akarunk a későbbiekben kéretlen leveleket, ajánlatokat kapni.
11. Reklamálni fesztiválon is szabad a pult, kassza elhagyása után, az ezzel ellentétes feliratok tisztességtelen feltételek, nem szabad figyelembe venni őket.
12. Probléma esetén írjunk a vásárlók könyvébe, melynek jól látható, mindenki által elérhető helyen kell lennie. A beírás egyik példánya minket illet, a másik a helyszínen marad.
13. A fogyasztóvédelem mellett reklamálhatunk a fesztivál szervezőinél is, hiszen érdekük problémamentes, korrekt partnerekkel dolgozni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.