Egy-egy forró nyári nap sokszázezres többletköltséget okoz a BKV-nak. Hőség idején a légkondicionált járművek extra fogyasztására fordítják a legtöbb plusz pénzt egy átlagos nyári naphoz képest - írja a Napi Gazdaság.
Az elmúlt hét forrósága nem csak az cég alkalmazásában álló több ezer sofőrt, hanem a társaság költségvetését is kellemetlenül érintette. A hőségriadós nyári napokon ugyanis a vállalat számos többetköltséggel szembesül. A pálya- és felsővezeték-karbantartás mellett, a megnövekedő energiafogyasztás is tetemes plusz teherrel jár.
A légkondicionált villamosok fajlagos villamosenergia-fogyasztása hőségriadó idején például 25-35%-kal magasabb egy átlagos nyári naphoz képest, míg a klímával felszerelt autóbuszok 5-7%-kal fogyasztanak több gázolajat ilyenkor a szokásosnál. A cég számításai szerint a forróság idején napi 300-500 ezer forinttal nő meg az energiaköltségük, és a szezon eddigi kánikulai napjain a társaság már több mint 1,2 millió forintot költött védőitalok vásárlására és szétosztására.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


