Jelentősen, közel negyedével csökkentette az idei személygépjármű-eladási előrejelzését a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülte (MGE). A piac rendkívül alacsony forgalma miatt akár importőrök és márkaképviseletek is bezárhatják hazai irodáikat - nyilatkozták az egyesület szakemberei a Világgazdaságnak.
Az év elején még 65 ezer eladott új személyautó eladását prognosztizálta az MGE, azonban a legfrissebb, az év első felére vonatkozó statisztikák láttán most azt mondják az egyesületnél, hogy nagyjából 50 ezer autó találhat gazdára 2010-ben összesen. Ahhoz, hogy az ötvenezres szám teljesüljön, havonta átlagosan 4745 újautót kellene eladniuk a kereskedőknek az év hátralevő hat hónapjában. Júniusban 4254 újautót helyeztek forgalomba itthon.
Idén január és július között a személyautó-piac teljesítménye minden várakozást alulmúlt. 2009 azonos időszakához képest 46%-kal kevesebb, összesen 21.530 darab autót értékesítettek Magyarországon. A visszaesés oka nem csak az, hogy a pénzügyi intézmények szigorított feltételekkel nyújtanak csak hitelt vagy adnak lízingbe kocsikat. A magánszemélyek vélhetően akkor sem szívesen adósodnának el, ha a mostaninál sokkal könnyebben lehetne forráshoz jutni. A piac keresleti oldalán lényegében csak a kevés számú a készpénzes vevő van jelen, és a vállalatok támasztanak jelentős keresletet flottavásárlásaikkal.
A hazai piac hanyatlásának következtében az MGE szerint az évente csupán néhány tucat autót értékesítő gyári tulajdonú márkaképviseletek illetve importőrök, melyek nem tartoznak egyik autóipari csoporthoz sem, a jövőben kivonulhatnak Magyarországról. A gyártók ez esetben valamelyik külföldi képviseletük segítségével elégíthetik ki a magyar vásárlói igényeket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


