Pénzcentrum • 2010. június 15. 11:32
A közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet értelmében utazási kedvezmény igénybevételére jogosult - többek között - aki vakok személyi járadékában, aki fogyatékossági támogatásban, valamint aki vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül. Az utazási kedvezmény igénybevételéhez a Magyar Államkincstár igazolja a felsorolt ellátásokra való jogosultságot, melyről hatósági igazolványt állít ki.
A kincstár 2010. július 1-jéig postai úton, tértivevényes küldeményként juttatja el a
jogosultak részére az új formátumú igazolványt, mely igazolvány plasztik alapú és azon
kívül, hogy sorszámmal ellátott, hamisítás és másolás elleni védelemmel is rendelkezik. Az új igazolványok kiadásával a régiek érvényüket vesztik.
Aki a fenti ellátás valamelyikében részesül, és 2010. július 20-ig nem kapja meg az új
igazolványt és igényt tart rá, az jelezze a lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóság családtámogatási és szociális ellátási irodáinak ügyfélszolgálatán, vagy a
következő telefonszámokon: 06-1-452-2910, 06-20-881-9535, 06-30-344-0045, 06-70-460-9005.
A fenti rendelet 2010. július 1-jétől történő módosítása révén a kedvezmény
igénybevételére sorszámozott hatósági igazolvány birtokában kerülhet sor, melyhez a
kedvezmény érvényesítésekor az igazolvány mellé személyi igazolvány vagy egyéb
személyazonosságot igazolvány felmutatása is megkövetelhető.
2010. július 1-jét követően külön kérelem nélkül a fenti ellátásokat megállapító határozattal egyidejűleg kerül megküldésre, ezért az ügyfélszolgálati helyeken ezen típusú igazolvány kiadására nincs lehetőség.