Pénzcentrum • 2010. június 2. 09:17
Tovább tart a magyar autópiac válsága - adja hírül a Népszabadság. Az eladások tovább csökkennek és fogy a kereskedések száma. A vevők további akciókban bízva kivárnak, a vásárlók zöme készpénzzel fizető cég. A katasztrofális statisztikákat a kereskedők trükközéssel igyekeznek javítani.
A katasztrofális helyzetben a kereskedők és a vevők egyaránt ügyeskedni próbálnak. Az autószalonok tulajdonosai forgalomba helyezik az autókat anélkül, hogy vevő lenne rájuk, így igyekeznek javítani a statisztikákat. A vásárlók viszont kivárnak, mert abban bíznak, hogy az egyre rosszabb helyzetben lévő szalonok egyre nagyobbb akciókat hirdetnek, így olcsóbban juthatnak autóhoz.
Aki mégis vásárol, az 80 százalékban készpénzzel fizet és cégnévre íratja az autót. Ennek megfelelően elsősorban a kompakt és középkategóriás modellek iránt van érdeklődés, a korábban népszerű olcsó kisautókra alig van kereslet. A válságban a három legnépszerűbb modell a Jato Dynamics adatai szerint a Ford Focus, a Skoda Octavia és az Opel Astra.