Pénzcentrum • 2010. április 30. 14:02
A bajorországi BMW autógyár futott be az autógyártók közül a legelőkelőbb helyre a Millward Brown 2010-es márkaértékeket rangsoroló TOP 100-as listáján. A verseny szoros volt, csak egy hajszálnyival maradt le a németek egyik Európán kívüli konkurense.
Évente közzéteszi a világ vezető márkáit a márkaérték alapján rangsoroló listáját, a BrandZ TOP100-at a Millward Brown tanácsadó cég. 2010-ben a toronymagasan legértékesebb márkanév a Google volt, melynek értéke meghaladta a 114 milliárd amerikai dollárt.
Az autóipar tavalyi visszaesésének köszönhetően a TOP100-as cégek között szereplő autógyártók kivétel nélkül zsugorodtak, és veszítettek pozíciójukból. A lista 25. helyén szereplő BMW a legmagasabban rangsorolt autómárka. Értéke 21,82 milliárd dollár és csak hajszálnyival (alig 50 millióval) múlja felül a 26. helyre került japán Toyotát.
A németek a nagy presztízsű pozíciót elsősorban nem a saját jó teljesítményüknek köszönhették, hanem Toyota gyengélkedésének. A cég szerint ugyanis a BMW 9%-ot veszített egy évvel korábbi értékéből, míg a Toyota márkaértéke - a több mint egy millió autót érintő visszahívások miatt is - 27%-kal zsugorodott 2009-hez képest.
A világ száz vezető márkája között még további kettő-kettő német és japán autómárka is szerepel. A 46. helyen a Honda áll 14,3 milliárd dolláros értékkel, az 53. pedig a stuttgarti Mercedes 13,74 milliárd dolláros márkaértékkel. Őket a Porsche és a Nissan követi (a 65. és a 84. helyen) 12 milliárd és 8,6 milliárd dolláros márkaértékkel.