Pénzcentrum • 2010. március 30. 09:02
Több mint négyszáz kilométer hosszan adtak át autópálya-szakaszokat az elmúlt nyolc évben, a folyamatban lévő ügyek további több száz kilométer megépítéséről szólnak - írja a Napi Gazdaság.
A 2009-es takarékos évet követően ebben az évben az M6-os átadását követően több szalagátvágási ceremóniát is szerveznek. Sor kerülhet az M43-as több szakaszának átadására, valamint és az M0-s gödöllői bekötését is birtokba vehetik az autósok.
Az elmúlt nyolc év dömpingszerű autópálya-építésének eredménye 430 kilométer hosszú aszfaltcsík lett. A fejlesztéseknek köszönhetően az M7-es és M5-ös elér az országhatárig, az M3-as és M6-os pedig legalábbis megközelíti azt.
A körgyűrű java része elkészült, a keleti szektor megépítése mellett pedig a déli szektor bővítése is megtörtént. Az északi szektor fejlesztése folyik, a nyugati megépítésére azonban még nagyon sokat kell várni.
Vannak olyan szakaszok is, amelyek beruházási szakasza már előkészítés alatt áll. Ebbe a körbe tartozik az M43-as autópálya Makó és országhatár közti szakasza, amely 2012-ben készülhet el. Szintén előkészítési státusban van az M4-es Szolnok és országhatár közti 50 kilométeres szakasza, valamint az M3-as Vásárosnaményt Záhonnyal összekötő darabja.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az M8-as autóútként épül, a beruházás szintén az előkészítési szakaszban van. Itt összesen 320 kilométer hosszú új út megépítéséről van szó, amely Rábafüzestől vezetne Dunaújvároson át Szolnokra. Messze nincs ilyen szinten a harmadik gyűrűnek nevezett M9-es, a 300 kilométer hosszú autóút fejlesztése jelenleg a tervezési szakban van.