Pénzcentrum • 2010. március 23. 14:32
Nemrégiben nagy bejelentést tett a bajorországi autógyár, a BMW. A német gyár vezérigazgatója közölte, hogy a jövőben a BMW egy új, legkisebb modelljénél szakít az eddigi hagyományokkal, és hátsó tengely helyett az első kerekeket fogja meghajtani.
Különböző internetes fórumokon az autófanatikusok egy része szinte azonnal felháborodott a luxusmárka mérnökeinek döntésén. Bár a BMW-rajongók egy részében megütközést kelthet a változtatás, a piaci felmérések azt mutatják, hogy a bajor autók iránt emiatt nem fog csökkeni a kereslet.
Legutóbb maga Norbert Reithofer vezérigazgató mutatta be azokat a vizsgálati adatokat, melyek szerint a hátsókerék-hajtással készülő 1-es BMW-k tulajdonosainak 80%-a abban a hitben él, hogy az autójuk elsőkerék-hajtású. Éppen ezért a vezérigazgató nem aggódik az autógyár hagyománytörése miatt - írja a MotorAuthority.
Úgy tűnik tehát, hogy a vásárlók legnagyobb részét egyáltalán nem érdekli, hogy az autón melyik kerekek vannak meghajtva. A BMW marketingeseinek ezért várhatóan nem lesz nehéz szembemenni a gyártó jelenleg a hátsókerék-hajtásról képviselt marketingszövegével, mely az 1-es sorozat esetén így hangzik: a hátsókerék-meghajtása nem csak az egyenletes tömegelosztásban játszik fontos szerepet, hanem részben ennek köszönhetően képes a BMW 1-es Cabrio minden manőver esetén dinamikusan reagálni. Az eredmény? Egyedülálló agilitás, tökéletes kezelhetőség és pontos kormányzás. Más szavakkal: színtiszta vezetési élmény.