Pénzcentrum • 2010. január 15. 08:35
Felvette a kapcsolatot az OTP a PPO-val, és egy-két napon belül egyeztet vele, hogy megoldást keressenek az ügyfelek problémájára. Mint ismeretes, vizsgálat folyik a PPO ellen, milyen jogcímen számolt fel 110 ezer ügyfél esetében két és fél ezer forintos díjat a cég. A pénzügyi műveleteket az OTP végezte - tudósított a Magyar Rádió.
A pénzügyi műveletekre a PPO internetes oldalán adhattak megbízást az ügyfelek, az átutalásokra vonatkozó megbízáshoz és ezek lemondásához is egy itt generált, PPO birtokában lévő azonosítóra van szükség, és elvileg a honlapon mondható le a szerződés is. Ez az oldal azonban hónapok óta nem érhető el.
Az ügyfelek csak saját bankjuknál kezdeményezhetnék, hogy ne vonják le a PPO által kért összeget, ám a PSZÁF szóvivője, Binder István szerint ez nem lehetséges. A Felügyelet is vizsgálódik az ügyben. Magát a technikai lebonyolítást az OTP végezte, így a magyar bank is felvette a kapcsolatot a céggel - tudósított a Magyar Rádió.
Ha a vizsgálatok azt mutatják, hogy jogszerűtlenül vették le az éves díjat az ügyfelek számlájáról, akkor visszafizetik a pénzt - nyilatkozta az Indexnek legújabban a PPO jogi képviselője. Az, hogy a pénz kinél is van pontosan, nehéz követni, egy svájci cég számlájára került, miközben a hazai cégeknél tulajdonváltás volt - írja az Index.