Az autópiac nyertesei: úgy vitték a válságmodellt, mint a cukrot

Pénzcentrum2010. január 6. 16:02

A tengerentúli autós szakértők többsége az elmúlt évben teljesen belebetegedett a piacról érkező kedvezőtlen hírekbe. Az év utolsó hónapjában megjelent egy reménysugár, miután több luxusgyártó is az eladások erősödéséről számolt be.

A legnagyobb nyertes az Audi volt, amely 2008 decemberéhez képest 17,1 %-kal fokozta az eladásait, a Lexus 13,5 %-kal, a BMW 11,5 %-kal, a Mercedes 11,2 %-kal, míg az Infiniti 10,1 %-kal több új autót adott el decemberben, mint egy évvel korábban. Az év végi vásárlási hullámot nem mindenkinek sikerült meglovagolni, bár egyes modellek jól mentek, az Acura például 8,1 %-kal gyengébben teljesített a tavalyi év utolsó hónapjához képest.

A decemberi élénküléstől eltekintve az elmúlt év összességében katasztrofálisnak minősíthető. Az iparágra jellemző, gyártónként átlagosan 20 %-os visszaesés ellenére a Subaru és a Hyundai növelni tudta az eladásait.

Több gyártónál is megfigyelhető volt, hogy egyes modellek kiemelkedően teljesítettek, de a gyártó éves értékesítési mutatói mégis elmaradtak a 2008-as adatoktól. A BMW eladásai úgy csökkentek 21,1 %-ot, hogy az X5-ösből 22,3 %-kal, az X6-osból - mely ezzel a vevők egyik kedvenc válságmodellje lett - 30,1 %-kal több fogyott. A Mercedes összesített mutatói 15,3 %-kal kedvezőtlenebbek, miközben a 9. generációs E-osztály modelljeiből 11,7 %-kal többet adtak el.

Az Audi az értékesítés évi 5,7 %-os csökkenése ellenére is 7,8 %-ra tudta növelni a piaci részesedését, mivel a versenytársak nagyobbat buktak. 2009 decembere volt az Audi hatodik legerősebb hónapja, valamint a valaha mért harmadik legeredményesebb évzáró hónapja.

Címkék:
bmw x5,