Világgazdaság • 2009. szeptember 21. 09:02
Kamikaze akciók nehezítik az autókereskedők többségének életét: egyes vállalkozók ugyanis "irányított" hiteleket vezettek be a piacon, vagyis a listaárnál jóval olcsóbban kínálnak egyes modelleket, de csak annak adják el, aki egy konkrét hitelszerződést köt a vásárláshoz.
Persze a hitelszerződés csapda, hiszen a kereskedők a törlesztés során vasalják be a különbözetet a vevőn, aki nem is tudja, hogy szerződése által 20-25 százalékos hitelközvetítési jutalékhoz juttatja a kereskedőt. Az efféle trükkök is jelzik, hogy a hihetetlenül nehéz helyzetbe került kereskedők egy része mindent bevet, mert talpon akar maradni - írta a Világgazdaság.
Még így sem kizárt, hogy december végén az egy évvel ezelőttinél 40 százalékkal kevesebb vállalkozás lesz a piacon, időközben megszaporodhatnak a cégfelvásárlások. A márkakereskedők szakmai szervezete szerint azonban a vevők számára az árkedvezménynél mára fontosabb lett a kereskedő megbízhatósága.