A 2008. első félévi 85 211 darabbal szemben mindössze 51 069 új autó talált gazdára az idei első félévben. Az élen 8 934 darabbal a Suzuki áll, őket követi 5 211 új autóval az Opel és 4 944 eladással a Ford. Több mint 50 %-kal kevesebb autót helyeztek forgalomba, 11 325 autót kivittek az országból.
Személygépkocsi és terepjáró:
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közzétette a legfrissebb újautó eladási statisztikáit. Az idei első félévben 40,07 %-kal kevesebb új autó talált gazdára, mint az előző év azonos időszakában. A 38,16 %-os visszaesés ellenére megőrizte piacvezető helyét a Suzuki, de annak ellenére nem változott a helyzet a dobogó második és harmadik fokán sem, hogy alig több mint feleannyi új autót tudott az Opel és a Ford is, mint egy évvel ezelőtt.
A Magyarországon eladott Suzukik 43,97 %-át külföldön helyezték forgalomba (a Porschék tekintetében például 78,95 % ez az arány), de több mint ezer Toyotát és Volkswagent is kivittek az országból. Az összes eladott új személygépkocsi 22,18 %-át, 11 325 darabot nem Magyarországon helyezték forgalomba (a roncsprémium elvetése után most lehet kalkulálni, hogy mennyi regisztrációs adóbevételtól esett el az ország).
A piaci átlagnak megfelelő zuhanás után a negyedik helyen végzett a Volkswagen, ugyanakkor növelni tudta piaci részesedését a Toyota és a Renault is. Minden huszadik autós Skodát vásárolt, a többi gyártó azonban már csak kevesebb, mint kétezer autót tudott értékesíteni. A top 10-ben egyedül a Honda tudta megközelíteni a tavalyi teljesítményét, a japán gyártónál "csupán" 13,64 %-kal csökkentek az eladások.
Említést érdemel a 11. helyezett Nissan, mely mindössze 37-tel kevesebb új autóz adott el, mint egy évvel ezelőtt, ezzel 62,63 %-kal növelni tudták a piaci részesedésüket. Szorosan követi egymást a Mercedes, Audi, BMW hármas, bár a Mercedesből talált a legtöbb gazdára, a BMW eladási csökkentek legkevésbé az előző évhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kis-haszonjárművek:
A haszonjárművek esetében valamivel magasabb, 40,91 %-os volt az eladási volumen visszaesése. A válság ellenére a Nissan (és a futottal még kategóriában a Land-Rover, valamint a Kia is) növelni tudta az eladásait, előbbi márkából a tavalyi 617-tel szemben idén 638 darab gurult ki a szalonokból. A piaci részesedés tekintetében a Ford közel 9 százalékpontos növekedést ért el, közel minden negyedik eladott új kis-haszonjármű ehhez a márkához tartozik.
A második Volkswagen és a harmadik helyezett Fiat még 10 % feletti piaci részesedést produkált, de az utóbbi márka 50 % feletti volumencsökkenés mellett érte el a 10,08 %-os tortaszeletet. A félév nagy vesztesei között található a Peugeot, a Citroen és a Renault is, mindhárom francia márka jelentős visszaesést szenvedett el az előző évhez képest.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.