Pénzcentrum • 2009. április 15. 16:55
A 2008. első negyedévi 40 726 darabbal szemben mindössze 27 229 új autó talált gazdára az idei első három hónapban. Az élen 3 998 darabbal a Suzuki áll, őket követi 3 420 új autóval az Opel és 2 804 eladással a Ford.
Személygépkocsi és terepjáró:
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közzétette a legfrissebb újautó eladási statisztikáit. Az idei első negyedévben 33,1 %-kal kevesebb új autó talált gazdára, mint az előző év hasonló időszakában. A 42,6 %-os visszaesés ellenére megőrizte piacvezető helyét a Suzuki, de a fokozódó piaci részesedésének köszönhetően szorosan követi őket a német Opel.
Minden tizedik új autót a Ford adta el, miközben kétezer feletti eladásokat produkált még a Volkswagen és a Toyota is. A top 10-ben egyedülálló teljesítményt nyújtott a Renault, a franciák a válság közepette is növelni tudták az eladásokat.
57,8 %-os zuhanás után 1 277 új autót adott el a Skoda, valamivel több mint ezer Peugeot és Honda talált gazdára. A franciák 40 %-os visszaesést voltak kénytelenek elszenevedni, míg a japán gyártó eladásai mindössze 85 darabbal csökkentek.
A tizes listát a Fiat zárja 893 darab új autó értékesítésével.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Haszonjárművek:
A haszonjárművek esetében valamivel magasabb, 34,9 %-os volt az eladási volumen visszaesése. A válság ellenére a Ford és a Nissan növelni tudta az eladásait, előbbi márkából 1 035, utóbbiból kerek 500 darab gurult ki a szalonokból. A piaci részesedés tekintetében a Ford közel 11 pontos növekedést ért el, több mint minden negyedik eladott új haszonjármű ehhez a márkához tartozik.
A második Nissan és a harmadik helyezett Fiat még 10 % feletti piaci részesedést produkált, de az utóbbi márka közel 40 %-os volumencsökkenés mellett érte el a 10,2 %-os tortaszeletet. A Volkswagen, a Peugeot, a Toyota és a Renault 50-60 % közötti visszaesést szenvedett el az előző évhez képest.