Pénzcentrum • 2009. március 31. 17:00
A japán Suzuki Motor Corporation bejelentette, hogy áprilisban gyáranként eltérően több napra leállítják a termelést a drámai kereslet visszaesés következtében. A belföldi üzemek dolgozói 2-8 napos kényszerszünetre számíthatnak. Az esztergomi gyár az anyavállalathoz hasonlóan szintén visszafogja a termelést.
A japán autógyár a tervek szerint a legtöbb üzemben 5 napos leállást rendel el a következő hónapban, az érintett egységek jellemzően exportra termelnek. Az exportra termelő gyáregységek visszafogását a kereslet jelentős visszaesése tette indokolttá.
Az egyik motorcsónakokra szerelhető motorokat gyártó üzemben 8 napos lesz a leállás, az autókat gyártó üzemek közül a sportkocsikat előállító egységekre 6 napig kerül lakat. Bár a kisautó kategóriában a belföldi értékesítés jó eredményeket produkált, az export visszaesése miatt az intézkedések erre a kategóriára is kiterjednek.
Nem fogy a "mi autónk": töpörödik a gyártás!
"A leállás valamivel rövidebb, mint a márciusi kényszerszünet, de ha hozzávesszük az áprilisi japán nemzeti ünnepre elrendelt munkaszüneti napot, akkor megállapíthatjuk, hogy nem változik a termelési szint" - mondta a vállalat elnöke. A Suzuki ezen felül csökkentette a marketing kiadásokat és a K+F keretet is, a megszorítások összesen 6 ezer munkavállalót érintenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nézd meg ki lett a Suzuki új vezére!
Az esztergomi Suzuki gyárban is kénytelenek visszafogni a termelést, ugyanakkor cáfolták a kivonulás lehetőségét. A gazdasági nehézségek megnehezítették a teljes iparág működését, a Suzuki sem tudja, hogy meddig tarthat még ez a nehéz időszak.