Pénzcentrum • 2009. március 12. 05:38
Egy a felügyelet által végzett rutinellenőrzésen a szakértők megállapították, hogy az egyik brit kisvárosban található Tesco-kúton hónapokon át túlszámlázás történt. A töltőkre szerelt órák a vizsgálat szerint egy szoftverhiba következtében tévesen mértek, így a vásárlók kilenc hónapon át valójában kevesebb üzemanyagot kaptak, mint amennyit kifizettek.
A vizsgálatot követően a Tescót arra kötelezték, hogy saját költségén végezze el az országban található összes olyan kúton az ellenőrzést, ahol ezt a szoftvert használják. Az üzletlánc eleget tett a kötelezettségének, de máshol nem találtak rendellenességet.
Forrás: BBC News
A számítások szerint az egy vásárlóra eső túlszámlázás összege 2-3 fontra (650-975 forintra) tehető, de a kártyás fizetésekből visszaellenőrizték, hogy van olyan vevő, akinek mindössze 80 penny (260 forint) járna vissza.
Mivel egy kis forgalmú kútról van szó, az teljes kártérítés alig néhány ezer fontra tehető, ezért a Tesco amellett, hogy kész mindenkit kárpótolni, egy felhívást intézett az érintett autósok felé. Ennek megfelelően a Tesco jótékony célra ajánlja fel, sőt megduplázza az összeget, amennyiben a károsultak lemondanak a visszatérítésről.