Az új cégautóadó bevezetése óta tömegével szabadulnak meg a cégek a tulajdonukban lévő személygépkocsiktól - számol be néhány könyvelő és adótanácsadó.
A február elseje óta fizetendő új cégautóadó 1600 köbcenti alatt 7000 forint, ennél nagyobbak után havi 15000 forint terhet jelent a nem magánszemélyek tulajdonában lévő autók után. Ez elsősorban az evás vállalkozók számára jelent komoly terhet, hiszen ők költséget sem számolnak el a járművek után.
Nekik tehát megéri átírni az autót, hiszen a magánszemélyek tulajdonában lévő járművek nem alanyai az új adónak. Az átiratás azoban nem egyszerű folyamat, hiszen szükség van hozzá a gépkocsi adásvételi szerződésére, a kgfb befizetését igazoló iratokra, érvényes műszaki vizsgára, a cégvezető meghatalmazására.
Anyagi vonzata is van az átírásnak, hiszen az eredetiségvizsgálat, az iratok cseréje, a vagyonszerzési illeték, az átruházáshoz szükséges cégkivonat beszerzése mintegy 70-75 ezer forintba kerülnek, ezek a költségek azonban mintegy fél év alatt megtérülnek.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


