Pénzcentrum • 2009. január 13. 05:55
Nincs is annál bosszantóbb, mikor reggel munkába menet fél órát még az autó beindításával kell vesződni, köszönhetően a mínusz tizenfokos éjszakáktól megviselt akkumulátoroknak. Habár a legtöbb akksit már úgy árulják, hogy az a fagypont alatti hőmérsékletet is jól állja, átlag 4-5 évig, néhány apró trükkel magunk is csökkenthetjük annak esélyét, hogy autónk cserben hagyjon.
A német autószövetség, az ADAC statisztikái szerint a "sárga angyal" segítségére az esetek többségében azért van szükség, mert az indító akkumulátor felmondja a szolgálatot, méghozzá teljesen új autók esetén is.
Soha ne hagyjuk például az akksit teljesen lemerülni, mert az csökkenti az élettartamát. Bár mondani könnyű, ne hagyjuk bekapcsolva a lámpát, vagy a rádiót, mikor elhagyjuk az autót.
Mivel télen az autó áramigénye jóval magasabb, köszönhetően a világításnak, az ablaktörlésnek, a fűtésnek, a hátsóablak fűtésnek, vagy akár az ülésfűtésnek, ezért indítás előtt érdemes ezek mindegyikét kikapcsolni, és csak egyesével használatba venni őket, és amint nincs rá szükségünk - például a hátsó ablakon már megfelelően kilátunk - azonnal kikapcsolni őket.
Ha külső segítséggel tudnánk csak beindítani autónkat, mindenképp futtassuk a járművet legalább 30 percen keresztül, hogy az akkumulátor annyira átmelegedjen, hogy a generátorról vissza tudjon töltődni.
Különösen nagy hidegben, ha néhány napig nem használjuk autónkat, érdemes lehet kiszerelni az elemet, és száraz, fedett helyen tárolni azt. Nem jó azonban az sem, ha túl meleg helyen tartjuk, ugyanis
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha nem zárt technológiájú akkumulátort használunk - azaz a telep tetején lecsavarható kupakok vannak - akkor ellenőrizhetjük a víz szintjét, melyet szükség esetén desztillált vízzel feltölthetünk. A ma kapható, teljesen zárt gondozásmentes (maintenance-free) ólomakkumulátornál nem lehet a sav szintjét és sűrűségét ellenőrizni.
Természetesen az akkumulátor működőképessége a használat során csökken. Ha az akkumulátor már nehezen tölthető fel, és hamar elveszíti a tárolt energiát, akkor bizony le kell cserélni.
Ha pedig már az autós elektronikai berendezéseknél tartunk, ellenőrizzük az izzókat, illetve a foglalatokat is, hiszen a befolyó víz nagy károkat okozhat. Menet közben télen sokkal gyorsabban koszolódik a lámpa, ezért időnként tisztítsuk le azokat is, hogy ne szenvedjünk nagy fényerő veszteséget feleslegesen.