Hétfőn egy iparági konferencia alkalmával az Európai Személygépkocsi-gyártók Szövetségének (CLEPA) elnöke figyelmeztetett, hogy amennyiben Brüsszel nem hagyja jóvá a 25 milliárd eurós támogatási csomagot, minden tizedik autóipari vállalat csődbe mehet.
Lars Holmqvist, a CLEPA elnöke szerint ez összesen mintegy 500 vállalatot érint, akik az EU, vagy az egyes országok közbelépése nélkül nem lesznek képesek hiteleiket törleszteni.
A támogatási csomag részeként állami garanciavállalásra lenne szükség, hogy a bankok beindítsák hitelezésüket a vállalatok irányába - mint ahogy most nem teszik - , hiszen hitelek nélkül, valamint a megcsappant kereslet miatt a cégek likviditása erősen visszaesett, ami teljes működésüket veszélybe sodorja.
A CLEPA adatai szerint mintegy 5000 cég tevékenykedik Európa szerte az autóiparban, melyek közül 3000 a szövetség tagja, ők együttesen mintegy 3 millió embernek adnak munkát, és 300 milliárd eurós forgalmat generálnak.
Ha ezek elbuknak, az már rövid távon is katasztrofális következményekkel járhat, nem csak a tömeges állásveszítések miatt, de az így kieső adóbevételek, a szükségessé váló szociális kiadások terhei miatt, hosszú távon pedig az európai ipart is hátrányos helyzetbe hozhatja.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


